Lata Jag :D

 
 
Förlåt , men jag har varit lat i flera dagar att uppdatera bloggen , jag vet.
Men det är ju så ibland här i livet att man liksom inte orkar saker och ting alltid.
Jag har mest softat de senaste dagarna för matte har också varit trött den sista tiden,men nu ska jag försöka ta nya tag och skärpa mig med att skriva.
 
Jag har iaf nästan blivit en nakenhund,matte har borstat mig så att jag nästan inte har någon päls kvar,jag tycker det är astråkigt när hon är på det humöret, då ska det borstas ,klippas klor och putsas här o där.Sen kräver hon att jag ska stå stilla , Men fatta - Hur tråkigt är inte det att bara stå still. Fyyyyyy astråkigt verkligen. Jag vill ju springa och nosa och busa liksom men det fattar ju inte matte alls.
Men det som är bra är att jag iaf får godis lite då o då när jag står stilla och det är ju aldrig fel .
Matte ställer mig på en ganska hög sten nere på åkern när hon borstar mig så hon slipper att få allt hår inne,hon är ju lite smart iaf. Lilla Fjant brukar komma och leka med min päls som jag släpper, han jagar liksom mina hårtussar , ha ha .
 
Husse har hållit på med veden i helgen,nu är det nästan tomt inne i vedboden,så då måste vi fylla på igen så det är torrt och fullt inför nästa vinter. Men vi har jätte mycket ved som ligger utanför vedboden också,ser ut som att dom har släpat hem varenda träd i skogen.Dom är lita konstiga dom där två beningarna,dom ska elda inomhus , men dom fattar inte att det blir ju jätte varmt inne och jag tycker att det är för varmt ibland.Då brukar matte öppna fönstret åt mig när jag går och lägger mig ,det är jätte skönt när det drar lite på mig.Det är ju snällt av henne,hon är ganska så omtänksam av sig ändå.
 

Matte och husse har tagit ner syrenhäcken idag , undrar hur dom tänker nu ??

Nu ser ju alla in till oss och dom ser ju också när jag hittar på bus , men matte sa att den blir finare när den växer upp igen :)

Naturligtvis så var Fjant med också.

 

 

Jag lånade mattes kamera och knäppt kort på mitt spökträd,visst ser det läskigt ut :( Huga

 

 

Sen får ni se min sjö som jag har på min mark också,jag tycker det är synd att sjön försvinner till sommaren,skulle ju ha varit bra att ha en sjö också svalka sig i på sommaren,men jag får väl vara glad att ha sjötomt på våren åtminstone .

 
 
 
 
Förövrigt så sitter jag gärna i mitt fönster på övervåningen och kikar ut när jag inte är ute , det är ju klart att jag inte är ute om jag står i soffan inne. ha ha , det fattar ni ju :)
 
 

 
Sen har matte börjat att satt mig i lina igen när jag är ute själv och jag förstår inte varför hon gör så,jag bara hatar när hon gör på det viset :( 
Jag vill ju gå fritt , jag är inte någon liten valp längre utan jag är ju vuxen nu så jag klarar mig ju.
Men jag förstår inte riktigt varför matte inte vill och kan förstå mig ibland,vi har ju så bra kontakt förövrigt men här klickar det inte riktigt mellan mig och min matte nu den sista veckan. 
Jag har ju kommit på att det finns ju massor att lukta på även utanför vår tomt men matte blir jätte arg när jag strövar iväg för mig själv liksom. Men hon borde ju förstå att jag är vuxen och kan ta vara på mig själv.
Sen har jag ju mina fiender på andra sidan vägen , dom är två stora bestar som jag verkligen hatar , egentligen vet jag inte varför men jag bara gör det. Matte brukar kalla dom Leonberger, inte vet jag om det är namnet på hundarna , men det är ju konstigt att båda två heter samma namn , skumt va ?? Men dom har jag alltid hatat dom går där utanför vår infart och sprätter liksom och dom går alltid i koppel ,ååå stå tråkigt att alltid gå i koppel för dom men det är väl för att dom är så knäppa.
Men nu iveckan så kom dom sprättande förbi igen vid vår brevlåda och jag tänkte att jag måste ju ut till vägen och säga till dom att det är jag som äger vägen och alla brevlådor.
Matte såg jag inte till , tror hon var inne men jag tänkte att jag kan ju styra upp detta själv så jag sprang runt hönshuset så kom jag ut på vägen och skällde på dom.
Dom blev helt galna och deras matte orkade knappt hålla i kopplet .
Men jag talade tydligt om att jag äger allt häromkring , dom får inte gå på min väg !! 
då blev dom jätte arga och skällde tillbaka på mig , men då morrade och skällde jag högre så deras matte blev jätte rädd för mig och började dra i deras koppel , Ha Ha FEGISAR !!! det sa jag åt dom , men jag kan ju se arg och farlig ut ibland så dom blev nog jätte rädd för mig.
Men då kom matte och var arg på mig !! MIG !!! Vadå ???  Jag fattade ju ingenting , jag hade ju bara vaktat min väg och postlådorna , hmm matte är bra konstig . 
det slutade med att jag fick gå in , då blev jag sur och gick upp och la mig .
 

 
Sen dess har jag fått haft långlina på mig när jag är själv ute , skit tråkigt :(
 

Jag kom på att alla vet ju faktiskt inte hur min familj ser ut , så här är lite kort på mina andra familjemedlemmar :)

Plus att ni ser hur jag bor också .

Äsch !! Jag hittade inget kort på mitt hus men jag hittade en fin sommarbild på en av mina bilar istället :) 

Nu längtar jag lite till sommaren :)

 

 

Här kommer lite bilder på min Matte Malin och Katte Tok 

 
Här var matte på semester UTAN mig :(  Taskigt !!!
 
Ja , Flina du matte , jag får sitta här hemma och ha tråkigt :(
 
 
Ha Ha Ha , Ser ni vilken krulltott  :D
 
 

Nåja , Nog om henne , Här kommer lite kort på min Husse

 
Han fick minsann följa med på semestern utan mig .
 
 
 
OJ , Här vart det fel på datorn för det är ju inte jag som gjort något .
Men det kanske är för att husse var på sniskan , då hamnar kanske korten på sniskan också ??
Värt att funderas på 
 
Här hittade jag ett kort på min andra husse :D
MÄÄÄÄ - Var han också på sniskan ?? Hm trodde jag inte om honom , men han ser ju glad ut iaf :)
 
Katten Tok har jag inte heller visat så mycket förrut , så här kommer TOK
Ja , Ni förstår väl namnet TOK ?? 
 
 
 
 
 
Och ett kort på Nahla när hon var liten , Naahla finns tyvärr inte längre :( Hon var sjuk så hon fick åka till himlen och leka där istället.
 

Matte har hittat bilder som sagt var i den andra datorn , den har varit jätte knäpp sista tiden så hon har inte använt den.

Men här får ni lite bilder på mig genom mina två år i livet.

Matte säger att det inte finns någon hund i hela världen som är så vacker som jag  är , men då sa jag till matte -  Kom med något nytt matte för det ver jag ju redan J

Matte säger att jag har en väldigt bra självförtroende , undrar vad hon menar med det ??

 

 
Redan här kunde man ju se hur snygg jag skulle bli :)
 
 
 
 
 
Mä , här kan man ju tro att jag skulle kosta 179 :- Måndag - Söndag , skumt ,hoppas inte att matte verkligen tänke sälja mig ???   :(
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Här är ju jag och Samuel :)
 
 
 
 
 

 

 


 
 
 
 
Hon 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 mormor:

Vad roligt att du piggnat till igen så att du orkar skriva i din blogg. Kvällen är räddad då jag får läsa om allt du hittar på och får se alla fina bilder på dig och din familj. Ha en fin kväll och sov så gott efter en jobbig dag

Svar: Tack för att du tycker om min blogg , men visst är jag snygg , jag kan liksom inte sluta att titta på mig själv för jag är bara föööör söt ;) Ha en jätte bra kväll . stor kram till dig min älskade mattematte <3
Sendo

2 Kurris och Annette:

Har saknat dig, nu känns det bra att ni är i farten igen.
Ha det jättebäsi
Kramenmjamen till er alla

Kommentera här: