I dag är jag trött

Har varit och busat hos grannkillarna i kväll,Det var jätte skojigt , jag och Json jagade en snörleksak i snön och den farsvann i snön så fort någon av våra mattar kastade den,då fick vi söka i snön.
Men det tog på krafterna så ikväll är jag trött.
Matte och jag har byggt en bur i hönshuset också på eftermiddagen,den är inte helt klar men snart.Där ska kycklingarna som bor inne få bo innan dom får släppas ihop med dom andra hönsen.
Här är mattes favvo höna,men matte var tvungen att adoptera bort henne :( matte var jätte ledsen för det men hon hade inget val då dom andra hönorna och Åke var jätte elaka mot henne.
Matte brukar få meddelanden lite då och då från Asta, hon har det jätte bra idag och hon är accepterad av sin nya familj :) Vad skönt för Asta.
 Nääää , Nu ska jag gå och nanna. God Natt på er alla.   <3
 

Kommentarer:

1 BumbiMyran:

Vad härligt att läsa (lr få uppläst för mig) att du har haft en busdag som tagit på krafterna. Själv fick jag nöja mig med en långpromenad i koppel med Syrran Tindra idag. Mamman verkar inte fatta att mitt 8meters koppel är alldeles för kort åt alla håll i vissa fall. Hon fattar heller inte att vissa fläckar visst måste snuffas och undersökas i flera minuter :( Dessa 2 beningar.
Din matte verkar vara en klok 2bening som trots kärlek ser till att alla ska ha det så bra som möjligt, trots att det skär sår i hennes hjärta. Nu har ju er hönsflock harmoni och Asta det jätte bra :). En ohemlis kan jag berätta, mamman säger att vi ska åka till Gammelmatte och hennes Trollmor på tisdag, tror du att vi kan träffas? Jag tycker det ser ut som dina eksem har försvunnit på nosen.
Stor Chibi kram

Svar: Hej hej , Vad roligt syrran att du följer mina dagar :) Jag blir så glad när du skriver något till mig. Men du har nog inte lyckats att fostra din matte så bra verkar det som ;) Du får ta i med hårdhandskarna mot henne så ska du se att det kanske blir bättre. Men ååå ska ni till monkabonka :) Vi kommer gärna förbi och säger hej, beror liiiite på vad veterinären säger imorgon,jag ska dit och kolla näsan igen men någon skabb är det då inte säger min matte. Så vi får se,men jag har ju lite ont i bakpartiet i musklerna så jag skulle ta det lite lugnt , doktor kalle trodde att jag har överansträngt mig lite och igår hade jag ju ont igen :( Matte trodde det var för all buuus i snön,jag kan liksom inte ta det lugnt alls,jag leker ju snömonster hellst i flera timmar och matte har svårt för att säga nej till mig när jag inte vill följa med henne in så det är lätt att hon stannar kvar några timmar till ute i snön med mig då.men idag har jag snöförbud säger , hmmm , Nåja - Vi får väl see ;) he he. Stor kram tillbaka till dig och din matte.
Sendo

2 Annette Eriksson:

Hoppas du sovit gott och är försiktig när du är ute och leker för det finns farliga isfläckar även för en liten 4-benting.
kramismjamis på er där borta i norr.

Svar: jajamensan , fy fasiken ( jag får inte säga fan så jag säger fasiken istället) vad halt det är , igår halkade jag utanför dörren så jag sträckte nog lårmuskeln säger min matte ;( Jag hade liksom ont där i går kväll,så idag får jag inte leka snömonster alls för matte , vi ska till vetten imorgon och kolla nosen igen och då ska doktor kalle även få kolla på bakkärran på mig. ha det gott kära vän och min matte hälsar också. <3
Sendo

Kommentera här: