I dag har jag inga kort :(

Matte glömde sin kamera idag när vi satt i hönshuset , det var bara såååå mysigt idag.
vi ska ta med kameran och videofilma i morgon.
 
Jag ska försöka att beskriva i ord vad som hände i hönshuset idag.
Som vanligt så låg jag under redena,jag ligger ju alltid där.Hönsen fick zuccini till kvällsis idag och de små fast stora kycklingarna är ju bara sååå härliga,dom funkomlig spritter av energi , dom springer hit o dit och är snabbare än blixten när dom susar förbi i 190 blåååååås,jag sååå fort går det verkligen.
Men iallafall så hängde matte upp den där zuccinin i ett snöre som hon alltid gör,inget konstigt med det. Men idag var dom nog lite extra sugen på kvällsis , speciellt de stora kycklingarna. jäklar alla bara hoppade på den där gröna gurkan ,speciellt kycklingarna. jag låg snällt där under. grejjen är den att de stora hönsen lessnar lite ibland på de små och pickar lite på dom,det ser ganska brutalt ut men jag tror inte det är så farligt som det ser ut. Men dom små springer ju snabbare än blixten så dom springer fram till gurkan och pickar till den och springer undan lika fort med en liten bit i munnen, de stora pickar efter dom. Men efter en stund så kom dom på att hönsen vågade inte gå på insidan av mig , alltså mellan mig och väggen , ca 10 cm brett. Dit sprang kycklingarna , alla 4 kom på det för där fick dom äta ifred , för dom stora jagade efter de små och snodde deras bitar.men jag - KYCKLINGARNAS BESKYDDARE !!! Skyddade dom ju klockrent så klart. sDom sprang in så fort bredvid mej att dom inte hann och stanna ens , så dom sprang rakt in i mig heeeela tiden. Ha Ha Men dom sprang över mig också,droppen var när mammas favvo tupp av kycklingarna SATT SIG PÅ MIG OCH ÅT !!!! Snacka om att känna sig trygg där uppe i min långa yviga päls.Men snäll som jag är så tittade jag bara snällt på honom och lät honom äta i lugn och ro.sen flög han ner i blixtens fart rakt på gurkan igen och hoppar tillbaka upp i min päls och käkar,ha ha dom är såååå underbara mina små bäbisar <3 En av kycklingarna torkade näbben på min päls också , nåja , jag får väl agera torktrasa också :) . För er som inte vet så är höns väldigt noga med att torka sig om näbben , det gör dom genom att gnugga näbben i halmen framåt tillbaka , höger sida o vänster sida. DET gjorde dom i min PÄLS!!!  , Åter igen - Snälla Sendo gjorde ingenting. :) idag nosade jag mycket på kycklingarna , matte sa att jag fick det för jag tror att matte litar på mig nu till 100% i hönshuset , hon tillomed lämnar mig själv ibland där ute när hon hämtar något i ladan och det har hon inte gjort förrut. Matte säger att jag är världens bästa hund MEN , DET vet jag ju redan , kom med något nytt sa jag till svar :)
Återigen-- Matte hade ingen kamera , så ni får lite gammla bilder att titta på idag. Här är Åke när han bara var 2 månader gammal,då trodde jag inte att han skulle bli så vacker som han är idag.
.
Här är Berta - Hon är mamma idag åt stor kycklingarna :D
.
Ca 2 månader var dom här allihopa :)
.
Ha ha idag fick jag veta att matte tog hammaren och slog sig på tummen när hon byggde hönsgård, skumt,nu har jag funderat heeela kvällen - Varför i hela fridens namn slår man sig själv på tummen för. Det kan verkligen inte vara skönt. Men min matte är ju lite skum ibland.
 
 
 
 
 
 
Ha det gott alla vänner.
Natti Natti i förväg  <3

Kommentarer:

1 Annette:

Nu Sendo får du verkligen se till så matte tar med sig kameran nästa gång...mjamiskramis på er

Kommentera här: