Ny Lampa åt matte :)

 
Matte har köpt en ny kökslampa , den var fin men hon tycker att den skulle ha varit större.
Men den får duga iaf :) 
.Visst är den fin :) Nu ser man ju lite i köket också :) Matte säger att jag ska skriva att hon idag äntligen fick tummen ur och ta bort ljusstakarna i fönstet , Undrar vad hon menar med tummen ur ??? Jag frågade men fick inget svar.
Jag och Fjant låg i sängen länge idag , vi gick inte upp förren klockan 10 , matte störde oss när hon promt skulle knäppa kort igen , suck !!
 
Sen har vi naturligtvis varit med mina kycklingar i hönshuset också på dagen , matte har kommit på att alla pinnar ska bytas ut , så imorgon ska vi starta sågklingan för att kapa till rätt storlek av sittpinnar och stegar mm . Matte säger att det måste vara rätt grovlek på pinnarna till hönsen , dom får inte vara för smala och inte för grova, hmmm undrar vilka pinnar vi ska ta då ?? Vi ska alltså ut i skogen med yxan imorgon för att ta ner rätt storlek på träd helt enkelt :D Jag älskar att vara i skogen med matte , hon brukar göra godisträd åt mig och det tycker jag är superduper roligt :)
Matte knäppte lite kort igen på hönsen , så ni får lite bilder igen :)
Först ut är ju vackra Åke <3
Sen kommer vackra Mysan
Och så lite blandbilder
Hmmm - Jaaa ok , jag somnade en stund där ute , tydligen hann matte knäppa lite kort på mig som bevis. suck ! Jag bara stödvilade lite ju .
Matte säger att jag har fått längre päls :)
Här är min standard ställning iaf. 
Efter det gick vi på långpromenad , idag har vi halkat oss runt 5 km på ren blankis, jag fick verkligen gå fot bredvid matte för hon var rädd för att halka om jag drog i kopplet , men jag gick lös för det mesta för jag är ju så duktig och matte litar verkligen på mig :)
När vi kom hem så käkade vi och sen la sig matte och husse i badet , jag smet upp för jag blir alltid orolig när dom spolar med vatten i badrummet , tänk om det är jag som ska bada , det vill jag verkligen inte.
Här är min husse och hans wisky som han alltid har med i badet :)
Fjant brukar bada med dom men han låg o sov med mig i mattes säng idag istället.
Nä , Nu ska jag och matte gå ut och kissa lite , sen är det läggdags för matte ska jobba imorgon säger hon.
Puss och kram på er alla från mig 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Nike-Bus :

Åååååh vad skoj att se bilder och läsa i din blogg Sendo. Fortsätt så
Kramizar till dig och din flock 😉💝👌

Svar: Tack 😀 💜
Sendo

2 Annette o Kurris:

Alltid lika underbara bilder på dig och alla goa pippiar..
Kramenmjamen på er där borta i norr

Kommentera här: