Trött !!

Ååååå Idag är jag och Nike helt jätte trötta .
Vi firade nyår igår,det är därför jag inte skrev något igår i min dagbok.
På dagen gjorde vi inget annat än att ladda upp för kvällen, bäst att vila för att orka sa matte :)
 
Jag,Nike och Totte fick oxfile i går och det var super gott,matte hon kan hon när hon är på det humöret,men det var väl för att hon hade druckigt några öl,hon blir alltid superduper snäll då,fast hon är ju snäll annars också.
 
Tok fick citronkaka gjord av grädde , han tyckte det var jätte gott men jag och Nike tyckte den var för sur för att ätas. Runt 21 tiden kom lillhusse Jesper hem hit med sin tjej och sin kompis med tjej. Det var roligt att dom kom hem hit istället. Dom drack öl och spelade spel så det var ett himla liv i köket. Lite jobbigt tyckte vi hundar att det var faktiskt. Men vi stod ut , så som vi alltid gör med andra ord.
Klockan 12 skulle vi ut helt plötsligt, men oj vad det small därute och det lyste en massa konstiga grejjer på himlen, jag blev faktiskt lite orolig, Nike hon fattade liksom ingenting tror jag för hon brydde sig ingenting,Totte den knasbollen, han skällde på det där som lös på himlen och det som small, men det verkade inte sluta, det var nog för att det inte hade respekt för Totte,så han fick ta i lite till i sin röst när han skällde. Men inget verkade hjälpa.Matte såg att jag vart lite orolig så vi hundar fick gå in istället och jag tyckte det var skönt för då hördes det inte så mycket.
 
I dag har vi varit ute och lekt på dagen någon timme men sen gick vi in och la oss i soffan,Nike och Jag har fått varsit revben men vi är så trötta så att vi inte ens orkar äta upp det.
 
 
Matte o Husse har satt på en film och ligger i en varsin fotölj, så dom är nog lite slöa också idag.
Så ni förstår nog att det inte är så mycket mer att skriva om idag.
Nike tycker också filmen är bra så hon tittar på filmen med dom.
 
 
Men jag , jag sover !!!
Sov Gott och ha ett riktigt GOTT NYTT ÅR på er alla där ute i etern.
 
 
Natti Natti säger jag redan, för jag orkar nog inte gå upp något mer idag.
 

Kommentarer:

1 Annette:

God fortsättning Sendo och hälsa dom andra i familjen också

Svar: Tack och God Fortsättning på dig och mr kurris :)
Sendo

2 BumbiMyran:

Tjena syrran,
Varför var du orolig? Det där pangandet är inget att bry sig om. BumbiTindra verkade också tycka att något inte var ok igår kväll, Jag trodde hon fått syn på något som vi skulle jaga och få fatt i när vi vänt hemmåt. Såg inget men man ställer ju upp och morrar lite och vofflar för att hjälpa till. När vi var hemma igen verkade Syrran ok igen och rullade ihop sig i soffan som om hon var en katt ;) Jag hade roligt med mamman för hon lyssnade på musik och fick spratt i benen ibland så då lekte vi någon danslek. Sen vid 12 blev det visst krig utanför men då fick mamman för sig att sjunga Happy New Year med någon på TVn och så dansade hon med Tracy katten i famnen, vi andra ville vara med så det blev en ringdans runt i lägenheten. Hon lät bra annorlunda min mamman än hon Pirelli som sjöng på TVn men roligt var det. Sen när klockan var nästan halv två mitt i natten fick vi gå på nattpromenad, då fick jag leka med min kompis Lexi som är 1år. Oj vad hon gillar att springa precis som jag. Oj långt inlägg men du syrran hälsa halvsyrran och matte att nu när vi snart är 2 år så ska vi njuta livet och träffas massor av ggr tycker jag. Puss och Gott Nytt År

Svar: Tjena tjena syrran :) ja , jag måste erkänna att jag vart pyttelite orolig faktiskt inatt över allt smällande ,trodde nästan att det var krig på G. Vad bra att du har haft det bra på nyår du också , du är säkert också lite trött idag då. ja vi får försöka att boka in en helg när ni sover över , det skulle vara kul. Nu är jag ju frisk igen så nu orkar jag leka och busa igen. Men jag tror att matte kommer att lägga bort alla mina ben då , för jag blir såå arg när någon kommer hem hit för att ta mina ben. Så du måste lova att inte ta mina ben.
Nä , nu ska jag sova vidare en stund , vi ska nog gå ut och kissa om en stund .Stor bamse kram på dig och din matte. Gott Nytt År <3
Sendo

3 BumbiMyran:

ha ha ha jag kan lova att jag kommer att sno allt tugg- och ätbart som du lämnat framme ;) hm hur kan man lämna sånt, det övergår mitt förstånd :P Tänk om det kommer någon som tänker ta det? Jag gluffar i mig det jag får, bäst för vem vet om mamman tänker ge mig något ever again :D precis varit ute, ikväll var det inte mycket pangande, inget att bry sig om i allafall sa Tindra.
Natti natt och nospuss / Chibi

Kommentera här: