Oj , nu var det länge sen :)

Jag har ju varit lite glömsk , jag har ju glömt bort det här med att blogga , hmm Matte sa att så får man ju inte göra , men vadåååå ?? Matte har ju inte påminnt mig .
 
Men nu kan jag ju skriva lite , jag är ju ändå sjuk :(   
Jag har blivit attackerad av en massa monster , dom bara hoppade på mig och attackerade mig.
 
Så här gick det till 
jag var och lekte med min bästis Totte och hans nya bror Zid , vi lekte och busade och det var inte mer med det .
någon dag efter det så ringer Tottes husse till min matte och säger att Totte har blivit attackerad av något som dom kallar virus , jag kallar dom monster . Tottes husse var orolig för att jag har fått med mig några monster hem , Vadå ???  Jag har inga monster i min päls sa jag .
 
Men han hade rätt !!!!!!  HUR HAR DETTA GÅTT TILL ???????
jag trodde att monster var stora , men dom här är pytte små och har gömt sig i min hals UTAN ATT JAG MÄRKT DET !!!!!! Jisses såååå läskiga monster , dessa monster är osynliga , men igår kännde jag av dom i halsen och i nosen , Dom är såå små att man inte kan se dom , men jag vet minsann hur dom ser ut jag , 
Dom är gröna och slemmiga , har långa äckliga armar , vissa tror jag har ryggsäck och träskor också. 
Ungefär så här ser dom ut .
Äckliga va ??
dom gör att jag hosar och harklar , så matte säger att jag inte får springa o leka just nu , för gör jag det så frodas monstren i nosen o halsen så jag blir värre.
KUL , HUR KUL ÄR DET ???? Att bara ligga still och ha dödstråkigt ????
Men snäll som jag är så får jag väl göra som matte säger , jag får väl ligga här och ha dödstråkigt och bara invänta tills monstren är borta då :(
 
Igår kväll när jag gick och la mig så la jag rumpan på kudden i mattes säng , bara i ren protest , HA - där fick matte och husse , jag pruttade också , Fniss Fniss 
 
 
Så går det när jag bara ska ligga och vara sjuk !!
Matte säger att monstren inte ser ut som jag säger , hon påstår också att jag ljuger när jag skriver ner att monstren hade både ryggsäck och träskor , MEN VADÅÅÅ - Matte tror alltid att hon vet bäst, men det gör hon inte så jag brukar inte lyssna på henne .
Matte säger att det heter kennelhosta , men jag fattar ingenting vad hon snackar om , jag har inte varit på något kennel !!! Vilken värld lever hon i min matte ???
Jag har ju varit hos mattematte bara och det är inte någon kennel , eller har hon dom andra hundarna undanstoppade någonstans , eller vadå ???
 
Nä , nu ska jag tydligen gå och lägga mig igen , bäst att sluta .
Kul att ni är här och läser igen , då kanske jag fortsätter :)
 
Kram på er alla monster diggare 
 
 

Kommentarer:

1 Nike-bus Eurasier:

kul att du har börjat skriva igen. har faktiskt saknat dig i cyberspacen. min matte har också varit slö på att uppdatera sin hemsida, men nu jäklar får det bli andra bullar.
kramizar från din halvsyrra Nike.

2 mormor:

Oh vad roligt att du är tillbaks Jag har saknat dig. Nu får du hålla dig lugn så att du blir frisk till semestern. Vi ses i morgon.
Kram till dig och matte

Kommentera här: