Trist regnig dag

 
I dag vaknade jag och matte kl 10 , oj vad vi har sovit .
Jag har inte hostat ett dugg inatt så matte var så glad när vi vaknade imorse , men matte är alltid glad när hon vaknar på morgonen så jag försöker alltid att ligga vid hennes sida när hon slår upp ögonen , hon ler alltid när hon ser mig . Det är bra för jag älskar min matte och min matte älkar mig.
Min husse brukar säga att matte skulle rädda mig först av alla om något skulle hända oss och det stämmer säger min matte med ett leende , det känns skönt tycker jag :) 
 
Det regnar idag så jag masade mig ur sängen när matte ropade där nerifrån att vi skulle ut å kissa , men jag la mig i farstun istället , JAG tänker banne mig inte alls gå ut när det är sånt här trist väder , så jag somnade om på farstu mattan , matte fick banne mig gå ut själv i detta regn väder.
 
Vi gjorde mackor istället och gick upp igen o slog på en film , matte gjorde ost mackor och jag får mackor som bestod av en hamburgare med skinka på , SLURP ! Det var såå gott !!
 
På eftermiddagen blev det lite sol ute och gick vi till skogen , matte sa åt mig och söka efter något gult i backen som hon kallade svamp , hon hittade en själv som jag fick lukta på men den luktade jätte äckligt så inte tänker då jag söka upp såna äckliga saker , det får allt leta reda på själv.
Hon plockade även små röda bär som hon kallade smultron hon gav mig en godis och jag såg inte att det var ett smultron med i handen , men BLÄÄÄÄÄÄÄÄ Det smakade ap äckligt så jag spottade ut det , tviiii blääää usch  vad vidrigt det var , taskiga matte när hon gör så där .
 
 
En liten kantarell , det var så svampen hette :)
 
 
 
Jag lekte som vanligt Kungen över skogen på min stora sten , den är jätte hög , jag hoppar alltid upp på den men matte vill alltid lyfta ner mig pga hon är så rädd för att jag ska göra illa mina ben när jag hoppar från så höga höjder. Men jag verkligen älskar allt som är högt , har alltid älskat höjder.
 
Nähäää , Nu tänker jag inte alls titta in i kameran :D
 
 
 
 
 
 
 
Matte o jag lekte lite i skogen , men sen gick vi hem igen.
 
Vi skruvade ihop det sista på grillen som husse har köpt , den ser ut som en V8 motor , 
 
 
Nä , nu ska vi nog ta lite kvällsfika innan det är lägg dags om en stund.
 
Sov gott på er alla 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 mormor:

Sov gott lillgumman så ses vi i morgon

2 Annette:

Men Sendo, smultron som är så gott...Skönt att du verkat fått hostan lindrigt.
kramenmjamen på er där borta i norr

3 citatdagligen.blogg.se:

fin hund :)

Kommentera här: