Bara en vanlig dag :)

 
 
En helt vanlig dag har det varit idag , men jag och matte har haft roligt iallafall.
Inga besök idag så då gick vi till grannkillarna så jag fick leka lite :)
Matte drack kaffe och vi hundar busade o lekte, det är ett par dagar sen jag var där och busade nu så idag var det hög tid att vi gick dit igen. Våran granne är såna där drömgrannar kan man säga, dom är jätte snälla och ställer upp på att passa mattes höns om hon ska bort, jag får vara där och leka hur mycket jag vill nästan. Dom har super goda ben o godis och matte säger att deras fika är så  gott. Perfekta grannar med andra ord :) 
 
 
 
Efter det gick vi hem och städade åt hönsen , hönsen fick gå ut i trädgården och dom bara älskar det .
Dom hittar allt möjligt att äta när dom går omkring och krafsar i jorden.
 
 
jag fick säga till Fjant att inte jaga hönsen , han gör det ibland , så jag sa till honom på ett snällt sätt i dag :) 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vi var i skogen en stund och lekte också , när vi var på hemväg så lekte jag kungen över skogen och stod på min stoooora sten och såg över mitt rike :)
 
 
 
Matte har rensat i en rabatt också , hon eldade i den , jag fick leka i vattenslangen , det är såååå roligt att jaga vattenstrålen :) 
 
Matte tyckte det var sååå skönt ute , rena vår vädret , inte strålande sol men det var ganska varmt och skönt ute ,så matte unnade sig en öl och jag unnade mig ett ben :)
 
 
När matte var klar med rabatterna så satt hon sig på ladutrappen och tog en öl.
Hon försökte att knäppa kort på mig men hur hon än gjorde så vred jag på huvudet , idag hade jag inte någon lust att bli fotad .
Så hon fick fota mina öron bakifrån , sen försökte hon sig på en selfie med mig och henne , men jag ville ju inte titta in i kameran , hon är såååå trööööög min matte ibland. 
 
 
 
Sen försökte hon ta selfie , SUCK !! PUCKO MATTE !!
 
JAG VÄGRAR !!!!
 
 
 
Nu är vi trött både jag och Fjant , Fjant har hjälpt till med dataskrivningen nu ikväll och det tog på hans krafter :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Nike-bus Eurasier:

Ha,ha,haaaa. Min matte klarar heller inte ta Selfies med mih. Vad roligt du har, med katter ,höns och snälla grannar. Du vet, vi har en knäppisgranne som är rädd för mig, och som har polisanmält min matte och husse, för Schatzie och jag hade bitit honom påstod han ?????? Vilken puckohjärna, vi går ju inte nära honom frivilligt, för han luktar väldigt mysko. Tror det heter Curry eller nåt! Kram sis och ha det så gott.

Svar: Åååå vad äckligt med curry , BLÄÄÄÄÄÄÄ , skitäckligt :p kram kram kram <3
Sendo

2 BumbiMyran:

Wow, är det inte farligt med eld. Du är lite som Mowgli i djungelboken. Vän med en massa konstiga djur. Ska man verkigen inte jaga dina pippisar? Varför var din Fjant så rädd för mig? Och hur kommer det sig att Tok var så Toklugn när Tindra la nosen mot honom (hm tror han hälsade på mig mä) Har din snälla upptäckt mina hyss när jag hjälpte till med städningen inne i lilla badrummet? Idag fick jag träffa en svensk Lappis. Han såg inte ett dugg ut som en lapp lr ett kuvert men mamman sa att han va en sån? Han såg ut som ett busigt lakritstroll och var så nyfiken på min Totte som jag så klart var tvungen att sköta tolkning mellan de 2 i hundrasten . Längtar så tillbaka till dina marker och att få busa så som bara vi 2 gör . See u later Aligator (Sis)

3 BumbiMyran:

ps. Den där snälla betyder din snälla Matte :)

Kommentera här: