I dag har jag gjort SATYG :(

ja nu ska ni minsann få höra vad jag har pysslat med idag , matte blev inte sååå arg , men jag tyckte det var sååååå roligt , superduperdunderroligt liksom :)
Men säg inget till matte att jag tyckte det var skojigt men det var innan jag förstod vad som hade hänt , jag ska nog inte hjälpa till någon mer gång med hönsen :(
 
 
J-son och viktor kom för att leka med mig , matte hade ringt till dom för att säga att det var bus på åkern , och självklar så kom dom , matte skulle bara stänga in hönsen innan dom kom .
Det brukar normalt sett gå på 1 minut att ropa in hönsen för dom är myyyyycket lydigare än vad jag är , sååå tråkigt att alltid lyda matte så som dom gör , dom gör aldrig något bus. Boooooring !!!!
 
Nåja , Matte gick ut och ropade på hönsen och dom kom springandes så glatt allihopa som vanligt.
Matte stänger hönsdörren men inser att det saknas EN höna , självklart så var det Lotta, hon är lite som jag , olydig. Matte brukar säga att det är något fel på den hönan för hon är jätte konstig säger matte.
 
Men hon ropade och fick se Lotta nere i granhäcken , hon gick dit för att lyfta in Lotta , MEN idag ville inte alls Lotta gå in till dom andra hönsen :( 
Matte och jag började att schasa på Lotta mot hönsgården men hon sprang ju helt åt andra håll hela tiden , jag brukar liksom hjälpa matte ibland att få ihop alla hönsen OM dom splittras liksom.
Matte brukar berömma mig för jag är faktiskt jätte duktig vallhund , tro det eller ej men så är det faktiskt :)
 
 
Lotta ville som sagt inte alls , hon sprang upp i buskarna mot vägen , och samtidigt kommer dom , mina bästisar , SPRINGANDES i full kareta , TJOHOOOO   BUUUUUSSSSS.
NEEEEEJ Ropar matte och försöker att kasta sig över Lotta men självklart missar matte hönan.
 
Jag säger ju naturligtvis till J-son , som är en Snauzer , vette fan hur det stavas , OPSSS , svordom igen :)
jag säger till honom att hjälpa till att jaga Lotta och J-son han är ju jätte snäll och sätter fart ihop med mig för att fånga Lotta åt matte.
 
J-son och jag jagade som dårar för att fånga Lotta så inget skulle hända henne , det var jätte kul , Lotta sprang hit o dit och såg jätte rolig ut. 
J-son var jätte snabb och slängde sig över Lotta och lyckades fånga henne , när matte kom skrikandes bakom oss med stora älgkliv kunde jag först inte förstå vad hon ryade så för , vadå ?????  vi hade ju fångat Lotta åt henne , då borde vi ju få godis ju.
Men vi fick inget godis , matte skällde på mig och J-son och hon bar upp Lotta i famnen.
 
Men det blev inte så bra med våran hjälp :(
Lotta hade brytit nacken så matte fick hämta yxan och göra lidandet så kort som möjligt för vår lilla Lotta.
Det var ju inte mening tyckte både jag och J-son.
Men matte skällde inget mer på oss , jag hörde hon sa att det är sånt som kan hända tyvärr.
 
Så förlåt kära Lotta <3 Hoppas du har det bra uppe i hönshimlen.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Nike-bus Eurasier:

Men stackars lilla lotta <3 <3 <3 Hoppas hon har det bra i hönshimlen nu. Hon var verkligen speciell, en riktig Punkhöna tyckte min matte. Din matte gjorde rätt som förkortade Lottas lidande. Nu vet du att du måste ta det lugnt med dina höns.Kramizar till min Sendo <3 <3 <3

Svar: Japp , Nu har jag lärt mig att inte be mina kompisar om hjälp när det gäller mina pippisar :) kram på dig <3
Sendo

2 Annette o Kurris:

Men oj så tokigt det kan blir när du försöker vara hjälpsam, troligen var det något som hänt med Lotta eftersom hon inte gjorde som dom andra hönsen så hon har det nog bäst där uppe bland moln och andra höns...
Ha det gott och kom ihåg att höns er pyttesmå och du ganska så stor....kan liksom ställa till bekymmer ibland.
kramenmjmaen på er där borta i norr

Svar: Ja , det blev lite tokigt , men det var skönt att matte inte blev så jätte arg ändå på mig. Nu vet jag att jag inte ska be mina kompisar om hjälp för att då blir ju jag själv så speedad också :) Kram på dig där borta i söder <3
Sendo

3 Jim:

Sendo har roligt tydligen.

Svar: Mmmm , Det kan man ju lugnt säga , jisses hon är bara för mycket just nu :) Tonåring i högsta grad ;)
Sendo

Kommentera här: