Emellie - Min vän

 
Här är Emillie , hon äger stallet och hästarna , Nästan iallafall .
Det är väl hennes mamma som äger det egentligen.
Men Emillie är jätte snäll och hon äger hästen kalle , 
Vill ni veta en hemlis ??
 
LOVA att inte säga något till Emellie  , jag brukar Säga kalleBalle , hahaha :) :)
kalle brukar bli sååååå arg på mig när jag ropar på honom i hagen -
Då springer jag förbi honom i blixtens fart och så ropar jag - KALLEBALLE , KALLEBALLE !!!
Hahaha han blir sååå sur på mig ,
Matte blir jätte arg när jag springer förbi hästarna så där i blixtens fart , hon säger att jag kan 
bli sparkad ,hahaha   JAG ?????  Aldrig , dom hinner ju inte ens se mig när jag springer så där fort.
Jag leker ju suuuperman då ju , jag ska ju kunna rädda världen och då måste man ju vara snabb .
 
 
Dom här bilderna på mig och Emillie är tagen inne i hästarnas hus , ser vi hur smutsigt dom bor.
Så där smutsigt har aldrig jag och matte inne i vårat stall liksom.
Man skulle ju kunna tro att hästarna är grisar liksom - SKIIIIIT GRISAR !! Hahaha 
ÅÅÅ Jag är ju såååå rolig idag känner jag .
 
Matte och jag har varit på ridvolten idag och hoppat lite .
Vi lekte att jag var en stor stjärna och att jag tävlade på världsnivå i hästhoppning.
Men grejjen är den att jag egenligen skulle kunna vinna över en häst , jag hoppar sååååå högt 
att dom inte ens skulle se underredet på min mage när jag hoppar .
 
FATTA !!!  Hur högt det är asså !
 
 
Matte hinner ju inte ens med me kameran när jag flyger över hindret 
och här hoppar jag lågt.
Kolla här då , här busar jag , hahaha 
 
Strarten går , här laddar jag för buuuus med matte 
 
Jag springer såååå fort att inte matte hinner med riktigt med kameran - så här 
ser blixten ut 
 
 
 Hahaha Här springer jag på sidan - 
 
 
 
 Det går sååååå fort att jag tror att inte matte hinner med alls , hon hinner nog
inte ens se att jag springer på sidan av hindret .
I
 
 Efter vi hoppat hinder som stålmannen så fick jag leta godis som belöning för 
att jag var så duktig , men jag är väl alltid duktig så jag borde få äta godis hela
dagarna.
jag tror att godiset ligger vid dom här däcken .
 
njaaa , jag kan du smutsa ner mig om jag trycker ner nosen däri , hmm hur ska jag göra ??
Äsch , jag får väl göra det då , för det vattnas i munnen på mig ju .
 
 
Ha - Där var ju godisen :)
Lätt som en plätt när man har så bra luktsinne som jag .
 
Nä , nu ska jag göra något annat än att bara sitta vid datorn.
Ha en riktig pruttdag dag på er , Fniss <3

Kommentarer:

1 Kurris matte:

Du är verkligen helt underbar och jag har just kommit hem från att kelat lite med dig och fikat hos din dagmatte.
kramenmjamen på dig och matte

2 monika och Nike-bus:

ååååh å skoj att läsa det du skriver hjärtat. Ser fram eot flera inlägg från dig. kramizar

Kommentera här: