Åter igen bus och grillning :)

Imorse vaknade jag med ett skratt,det var naturligtvis Fjant som gjorde mig glad,han gör mig alltid glad.
Det är som så att min matte har en ovana med aldrig stänga toadörren,hon har aldrig gjort det.
Fjant brukar oftast gå med henne in på toan för han hoppas alltid på att det ska badas el duschs, men matte skulle ju bara få sin morgonkiss,Fjant försöker jämt att ställa sig med frambenen uppe bakom hennes rumpa för att titta ner i toaletten,han är bara för knäpp min Fjant ! 
Men matte puttar ner honom och han gör nya försök hela tiden :)
 
Men iaf så efter när matte hade spolat , han står alltid och tittar ner när det spolas, matte slängde därefter lite hår i toan från sin borste, Fjant försökte naturligtvis att få upp håret med sin framtass.  PLUMS !!!! Lät det nästan iallafall , Jaaa han ramlade i toan , haha haha :)  Han är så stor nu så han liksom ramlade ju inte ner vattnet, Phuuu Vilken tur att matte iallafall hade spolat före. Ha ha , Han är fööööör knäpp !!
 
 
I dag har jag haft kompisar här hela dagen och vi har grillat och ätit korv igen. Mums :p
 
Först kom J-son och lekte med mig , han hade matte Anita med sig.
vi fick leka själva idag utan Victor,för Victor var tydligen och tog in posten åt någon, hmmm Han måste vara duktig den där Victor som tar in posten åt folk. Nästan lika intelligent som jag ;)
Här kommer lite bilder på mig och J-son . Tjohooo ful fräääässsss !
 
 
 
J-Son HAN kan tigga han !  Skulle ALDRIG jag göra  :) 
 
 
 
 
Här är jag , Snygg som vanligt :)
 
 
 
Jag får hela tiden snö på nosen,så jag måste liksom slicka bort det hela tiden.
 
 
Fan - Man blir ju törstig också . Oppsss , Skvallra inte för matte att jag svor nu igen.
 
 
Ha Ha Ha Ha , Ingen som vet vad Anita håller på med här egentligen , men jag skrattar och skrattar , jag kan liksom inte sluta att skratta åt henne. Hon är bara så rolig , Min Anita.
Hon är kanske släkt med Fjant , lika knasiga båda två ??  Fniss, fattas bara en svans på Anita. Fniss Fniss
 
 
Anita har ALLTID så gott godis i sin jacka,jag har sagt åt min matte att köpa en sån där jacka som Anita har,med sånt där gott godis i fickan. Men min matte köpte heeelt fel modell, hon har bara sån där urtråkig hundmat i sin ficka :( Jag ska försöka reklamera hennes jacka någondag och se om jag kan få en likadan som Anita har :)
 
 
J-son - Han ser ut att ha fastnat lite tror jag .
Han funderar en hel del så han står säkert och funderar på hur skogen kom till eller något sådant.
 
 
Här kommer han och ropar - Matte Matte ! Hur kom skogen till egentligen ???
Suck ! Han har inte mycket till bekymmer han inte,om man orkar fundera på såna saker. 
 
 
 
Vi har en stor rishög som vi ska elda upp någon dag säger matte.Herre jisses vad matte eldar här och där.
Rådjuren tycker det är kallas gott att gnaga bort barken på riset.
Så varje morgon känner jag ny lukt där,då måste jag snosa extra mycket på morgonen.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Prutt på er -  Fniss Fniss
 
 
Jaaa - Ni ser ju själva, nu har han fastnat igen !!!
Undrar vad han funderar på nu då ??
 
ÅÅåå  min saftflaska , jag bara älskar tomma petflaskor,dom är liksom så hala och mysiga , dom smiter liksom från min mun.Dom är som att dom liksom lever ett eget liv :)
 
 
 
HM!! Det där var taskigt av matte,jag vill ju inte visa att jag tigger ibland jag med.Men det är faktiskt Anitas fel för hon har ju alltid så mycket gott i jackfickan.
Tittar jag liksom på Anita en stund så får jag ALLTID nå gott,Jag tror att Anita är lite förtjust i mig :) och jag är förtjust i Anitas godis , Fniss , men det har jag inte sagt till henne.
Skojja bara - Jag älskar Anita ,hon är värsa snäll.
 
Titta så duktig jag är , jag har nog lite människa i mig 
 
 
Sen när J-Son gick hem då kom Totte med Husse Pär :)
Oj vad vi busade, här leker vi snömonster och gömmer oss
 
 
TJOHOOOO 
 
 
 
Ha Ha , jag biter Totte i benet  :) 
 
 
Här sitter Pär och moffar i sig korv, vi fick också korv, slurp :p
 
 
Än Jag då säger Totte , han ville också ha korv ju .
 
 
Närbild !!
 
ååå vad vacker elden är :)
 
 
När Tottis åkt hem så städade vi hönshuset sen gick vi in för idag , eller rättare sagt matte gick in men jag la mig ute i snön en stund och sov.Det är så skönt att få sova i snön tycker jag. Det blir lite varmt inne ibland så då brukar jag gå ut istället.Det är skönt att matte o husse bor så att jag kan gå ut när jag vill :)
 
Ha en underbar kväll <3

Kommentarer:

1 Kurris o Annette:

vilken tur att din matte köpte en riktig kamera så jag kan få se alla fina bilder på dig och dina kompisar, min matte fotade mig också jättemycket när jag var yngre, nu blir det inte så ofta men jag är ju faktiskt 72 år enligt hur man räknar åldern på en katt, jag är faktiskt en ganska pigg 72 åring tycker min matten.
Ha det gott och jag längtar till all snö smälter för jag går inte ut nu, det är så läskigt med all snö.
kramenmjamen från mig och matte

Svar: ja du Kurris , det var jätte bra att matte köpte en kamera , Kan det vara därför som hon endast fotar med sin mobil och den andra riktiga kameran ligger kvar inne. Ha Ha Ha , hon är knäpp min matte :) Men när hon köpte mobil så ville hon ha den som hade bästa kameran så det funkar bra med mobilen också. Men å andra sidan så spelar det ju egentligen inte någon roll vilken kamera man använder när man fotar mig , jag blir ju alltid bra på kort :) Ja du Kurris , jag är glad att jag inte är född som katt för då skulle jag nog bli som Fjant, helt snevriden liksom, han älskar ju snön :D Hur som haver så är du iaf en jäkligt snygg 72åring tycker jag. Undrar hur gammal jag är , måste fråga matte senare. Ha en jätte trevlig kväll på dig och hälsa matte också . Kramis på er båda <3
Sendo

Kommentera här: