Fjant har inga kulor kvar :D

I dag har Fjant varit hos farbror doktorn för att ta bort sina kulor , Fniss 
.
 
 
Ni ser ju själva - Han ser ju inte glad ut, men jag förstår honom , nu är han ju inte en riktig man utan man kan nästan kalla honom en - HEN   Ha Ha Ha . Matte blir jätte arg när jag retar honom för att han har blivit en HEN,Matte säger att hon hatar verkligen det ordet , antingen är man en hon eller en han.
.
Ser ni hur han tycker synd om sig själv , ilskan lyser i hans ögon :)
Men när vi kom hem så var Fjant som vanligt , han dök ner i matkoppen och ville genast springa  ut och spana på ägorna , men jag sa att han inte fick och matte höll med mig.Han skulle vara inne hela långa dagen. Så jag var ju bara tvungen att retas lite genom att gå ut och in flera gånger , he he he.
Nåja, Idag har mina små kyclingar fått flytta ut i stora hönshuset,matte har byggt en liten bur inne i hönshuset där dom ska få bo tills dom blir tillräckligt gammla så dom kan försvara sig mot dom andra hönsen.
Här är lilla huren där dom ska bo. Jag har koll så att det hela går rätt till för dom.
 
.
Dom andra hönsen pickade liksom genom gallret mot små kycklingarna då var jag tvungen att ställa mig upp så att dom inte kunde göra så. jag blev nog lite irriterad helt enkelt på de stora hönsen.
.
Här står Bella och inspekterar , men hon är ganska snäll mot alla kyklingarna.
små kycklingarna får det nog bra tror jag 
här är hela skocken och kollar läget :)
det är liiiiite trångt när jag sitter under redena :)
jag sitter i deras badkar , ha ha ha 
 
 
Visst är Åke ståtlig , men han har tappat lite skärtfjädrar så han har lite smådun som är vita där bak..
.
Glömska matte hade ju glömt sand åt de små kycklingarna ,så hon fick kasta lite sand genom gallret in till dom och det gick ju också bra.
 
 
Om ni tittar på Åkes vänstra sida så ser vi vad stor de andra kycklingarna har blivit.
Det är 3 tuppar och 1 höna , så till våren har matte lovat att jag ska få vara med när dom slaktas :) MUMS  :p
Bella älskar att bli fotad <3
.
Här är Berta mamma - Hon har börjat att värpa igen hon lägger mintgröna ägg som är jätte fina.
.
.
Det är jobbigt att hålla koll på allt och jag måste koncentrera mig på att verkligen hålla mig lugn så jag blir lite flåsig , det är varmt därute också .
 
Mycket mer har jag inte gjort idag , men det räcker gott och väl.
Nu är det sov dags strax. 
Natti Natti sov gott <3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: