Den där Arrax 😊

 I dag skulle vi ut i skogen ,Tjohoo så roligt. 
Arrax och jag började hoppa och studsa redan inne .
Jag kan ju mattes språk, så när hon säger att vi ska till skogen, 
Så fattar ju jag det direkt liksom. 
Men Arrax fattar ju liksom noll, som vanligt, så när jag blir glad så blir 
Han också glad, men han vet ju inte varför han blir glad.  Knäppt va??
 
VI liksom flyger ut genom dörren och jag som fattar lite,  jag springer ju mot grinden som är vid skogen. 
Arrax sprang som vanligt och bara vimsade innan han såg vart jag sprang.  Jisses, sån virrpanna han ÄRRRR 😳
 
 
Men han hittade tillslut iaf till grinden. 
Själv så sitter jag fint och väntar på att matte ska komma någongång. 
Fattar inte riktigt varför hon alltid ska ta sån tid jämt. 
Dom där människorna ska ju alltid trilskas med att ha kläder på sig. Skumt,  undrar hur dom är tillverkad egentligen?🤔
 
 
Nåväl,  när matte äntligen kommer så säger hon till Arrax att sköta sig,  han gör nämligen inte alltid det.  Men FATTA huuuur svårt ska det vara att lyda? Arrax har svårt för att fatta 😠
 
Ok,  Där drog han,  Matte ropar men han lyssnar inte 🙄
 
Jäkla hund hör jag att matte muttrar.  Fniss 😏
Matte säger att man får inte svära. Men tydligen får hon det minsann. Hmmm
 
Arrax drar mot vår granne,  han har en massa djur som Arrax bara älskar.  Arrax förstår inte att det är jätte farligt för honom när han leker med grannens KOR, HÄSTAR OCH ÅSNOR 😤
Å andra sidan så leker han inte , han JAGAR dom. 
Matte och husse blir superduper arga när Arrax gör så. 
Jag blir ju också rätt så arg för nu får ju inte vi leka i skogen för att matte måste jaga Arrax 😖
 
Ser ni den lilla svarta pricken?
Ja,  självklart att det är Arrax 😨
 
Usch så han är jobbig. 
Matte ropar o ropar men näää, ingen Arrax. 
Tillslut så fattar han att han ska komma hem och när han 
Väl kommer hem så kan han absolut inte förstå varför vi
Är lite irriterad på honom. 
 
Hmm det var den skogspromenaden det 😠
 
Nä nu är jag irriterad igen, så nu tänker 
Jag inte skriva mer. 
 
 
 

Kommentera här: