I dag bråkade jag i rastgården

I dag åkte matte och jag till hundrastgården här i Knivsta , vi skulle möta min gamla kompis Wippeten Luxen , det är en tik på 3 år .
Vi har lekt sen jag var pytteliten och det har varit jätte kul .
Nu är det ett tag sen som vi lekte och jag tyckte hon var lite för på idag , sen skulle hon bestämma , men jag tycker ju alltid att det är jag som ska bestämma för att jag äger ju världen och jag vill att alla andra ska lyda mig annars blir jag sur och biter dom andra. Så jag bråkade idag med Luxen , inget roligt alls var det och matte hade mage och skälla på mig också , Hon sa -Var inte en sådan bitch Sendo , HM - undrar vad hon menar med det - Vadå , jag är väl aldrig tjurig så länge den andra hunden gör som jag vill och inte är jag bortskämd heller.
Dumma matte som inte fattar något .
Här är föresten en bild på Luxen , då när vi var vänner , förra sommaren .
 
 
Matte tycker att Luxens mun ser ut som en krokodilmun , ha ha , Men lite rätt har hon nog .
På denna bild sitter Luxens husse också , han är jätte snäll .
 
Vi har också varit i hönshuset idag , fast det är vi ju varje dag , men idag var Bella , våran vita höna lite kaxig mot mig , hon pickade på min svans - Flera gånger !!  Men jag vet att ligger jag inte stilla så åker jag ut för matte och det ville jag inte , så jag tittade på Bella bara när hon pickade på mig , det gjorde ju inget ont så egentligen spelade det ingen roll om hon gjorde det .
Kycklingarna sprang över mina ben idag också , men jag gjorde som matte sagt - Tittade rakt in i väggen och lät dom hållas , jag vågar inte titta på dom när dom springer över mina framben .
 
 Nu har jag lagt mig i soffan en stund och matte har kikat på gamla kort , då när jag var liten , matte tycker att jag var sååå söt då så hon måste visa lite bilder igen , Suck !! Vad löjligt att visa kort på mig när jag var liten och fjantig . Men ok då , hon fick väl lägga in några bilder här då .
 
Ja , Ni ser jag var Drottning redan när jag var liten , jag kanske var liten men jag var TUFF redan då som ni ser , denna bild tycker jag mycket om själv också , jag ser faktiskt lite farlig ut redan då .
 
 
Nåja - Denna bild behöver hon ju inte tagit med tycker jag , jag var ju nyvaken ju , annars skulle jag inte alls se så söt ut . Ser ju ut som en liten fjolla ju .
men matte säger ju med sån där löjlig röst som hon brukar använda - Meeen du var ju såååå  sööööt . HM !
 
 
Lite suddig bild , kass fotograf säger jag - Hur kunde hon spara detta kortet på mig , det är ju en förolämpling mot mig att inte se till att bilden är bra . 
Nåja - denna dagen lekte jag lejon , ser ni min man runt ansiktet ??
jag låg och vilade på savannen och spanade in djur som jag kunde attackera och äta upp.
 
 
Idag har jag förresten också lekt kungen över snön , jätte rolig lek som jag brukar leka när det kommit lite snö.
 
 
Den leken är jätte rolig , matte lekte med mig också och kastade snö på mig , jag skrattade så jag tjöt.
 
Nä ha nu en bra kväll på er alla.
 
 

Kommentera här: