Lite av allt möjlig dag

ja , idag var det en alltmöjlig dag .
Jag och matte sov ända till tjugo över nio i morse , men jag kunde lätt ha sovit längre , fattade inte varför matte skulle gå upp då för . Husse var redan uppe och fixade frukost där nere , jag tog hans plats direkt när han gick upp,jag gör det jämt när han går upp före. Det är jätte mysigt att lägga sig bredvid matte o mysa på morgonen , jag har fått för mig att hon bara älskar att vakna när hon upptäcker att jag ligger bredvid henne.
Men som sagt - Vad sjutton skulle hon gå upp för , jag bestämde mig för att ligga kvar så fick hon gå upp själv.
Matte gick raka vägen in i gästrummet där små pippisarna bor och då kunde jag ju inte ligga kvar , jag måste ju självklart kolla så att dom mår bra. Det var värsta livet därinne , jisses så alla är morgonpigga då .
Fjant kom springandes också , han vill också alltid kolla pippisarna , men han är ganska busig så han får inte vara därinne själv för matte. Rätt som det är så klättrar han på buren och då blir matte arg för att han skrämmer ju bäbisarna . Självklart får jag vara därinne själv , matte litar alltid på mig för jag gör ju aldrig något som jag inte får. Ha ha , matte skulle bara veta , hon fattar ingenting ibland , men jag bara himmlar lite med ögonen så tror hon att det inte alls var jag. ha ha
 
 
 
Vi har också varit ute i hönshuset , där var det kallt idag , det var bara 4 grader där inne och matte fick för sig att kycklingarna därute tyckte att det var kallt , så hon satt upp en gammal filt framför dörren fast det inte alls drar från den . 
Men hon får för sig så mycket , hon trodde tydligen att det skulle bli lite varmare ändå bara för att hon satt upp den , nåja , hon fick väl det då.
 
Husse har äntligen kopplat klart lampan som vi köpt till ladan , så nu ska det bli fint att tända den ikväll , skönt att se något när jag går utt och kissar på kvällen.
 
Vi har också städat åt små kycklingarna idag , dom är ju ganska prick 1 vecka nu så dom har börjat att bajsa hej villt , dom brukar också bajsa i sin vatten skål , - Visst är det äckligt ! Dom har heller inget bordskick när dom får mat , dom fick lite pannkaka idag och dom stod i matskålen samtidigt som dom åt , bllääääää , Det blir ju tåbira i maten.
 
 
 
 
 
Nu ska matte tydligen börja med maten , 
Så under tiden så tror jag att jag ska kolla mattes godis skål som hon har uppe, jag brukar tjuva ur den ibland när jag är själv uppe , matte fattar ju inte att det är jag , hon tror nog att det är Fjant som varit där och tagit.
Han är ju så busig så då gör det ju inget om han får ta lite mer skäll från matte.
Ibland får hon för sig att det är jag som tagit , men det är oftast när ingen av katterna är inne , men då bara tittar jag på henne med stora ögon , så lugnar hon ner sig och tror att det är något spöke som varit framme.
Ha ha , matte tror på spöken - Visste ni det ??
 
 
 
 
 

Kommentera här: