Elak matte ??

 
 

Jaa , jag vet att det var längesen jag skrev , men jag har liksom inte riktigt haft lust att skriva om mitt liv och mina dagar , man måste liksom ha lust att skriva, för annars blir det ju inget bra.

Nåja , nog om det. Idag har vi gjort lite alltmöjligt jag och matte men ändå inget märkvärdigt liksom.

 

Matte har bakat matbröd , sånt där konstigt plattbröd som hon liksom stekte i stekpannan , usch , jag tycker verkligen inte om bröd , skit äckligt faktiskt. Men jag tycker därimot om smöret och skinkan som matte brukar lägga på sin macka , så ibland så kan jag slicka i mig det , men aldrig att jag skulle äta det där äckliga brödet.

Sen har vi varit och handlat , skjutsat husse till sin nya tomt här i knivsta , han håller på att bygga en grund där , så småningom ska det bli hans nya verkstad, det tycker jag att husse är värd , för han bara jobbar och jobbar . På vägen hem därifrån så stannade jag och matte efter vägen och följde en stig som gick rakt ut iskogen, det var jätte skoj att få utforska en ny skog liksom.

Jag och matte är ju i skogen varje dag men det är liksom lite extra roligt när vi går i en ny skog , fast jag tyckte nog att matte var liiiite jobbig i skogen för hon bara gömde sig hela tiden så jag hann ju inte utforska som jag ville riktigt , för jag fick ju bara springa och kolla henne hela tiden så hon inte sprang bort liksom.

 

 

Men jag har EN riktig tråkig sak att berätta , min matte får för sig så himla mycket , nu var det längesen men idag slog hon till med sina satyg igen.

Jag känner på mig långt före innan hon säger ens vad vi ska göra , och jag kände på mig att det lutade åt att jag skulle bada, suck , jag bara HATAR  att bada , USCH , USCH OCH USCH , Det är hemskt , Det är vidrigt , fyyyyyyy  innan hon hann och säga något så smög jag tyst som tomten för uppför trappen , jag gick och la mig bakom fotöljen, Då ser nog hon inte mig när hon kommer. Fan vad smart jag är .

Så ropade hon , jag hörde hur falsk hon lät på rösten , jag visste minsann att hon bara lurades där nere, jag tänker inte gå ner !!!  Nä , jag var tyst som tomten .

Matte prasslade i kylen med skinkpaketet , jag känner igen det ljudet , för det är det som vi brukar få till kvällsis. Men jag hoppar nog över skinkan, Tjiiii fick du matte.

Usch , jag känner hur jag börjar att drägla,det blir fuktigt i min mun , åååå  det skulle ju vara så gott med skinkan , men nääää säger jag till mig själv , JAG VÄGRAR !!!!!!!

Nu kommer hon upp för trappen , hon ropar på mig. Jag är inte här säger jag åt henne. Men där är du ju säger matte , hmmm försvinn säger jag. Hon har mage att sätta skinkan framför nosen på mig , åååå vad gott det vore , men NÄÄÄÄ , jag vill absolut inte ha den , jag är inte så lättlurad.

Matte schasar på mig , suck , jag kryper ner för trappen , faan fan fan , MATTE , JAG VILL INTE BADA !!!!  Hon är såååå elak min matte , hon tvingar in mig i badrummet , eller rättare sagt , jag kryper , smyger in i badrummet ihopp om att vattnet har gått i strejk, men nä rå , vattnets gudar var inte på min sida i dag heller, skit också .

Usch , matte lyfter i mig i badkaret , jag blir sur och lägger mina öron så långt bak jag bara kan , jag vill inte. Men matte säger att jag är ju så duktig , oj oj så duktig du är .

JAG ÄR INTE DUKTIG , JAG VILL BORT HÄRIFRÅN , NUUUUU!!!!!!!!!!

Men närå , hon häller minsann i det där äckliga smeten från flaskan i min päls, sen vatten igen , BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ   Så vidrigt .

 

Men nu är jag äntligen klar , som hämd så springer jag raka vägen upp och torkar mig i mattes säng. Där får du matte , ha ha jag snurrar som en virrvelvind i sängen , Hela sängen ska jag minsann torka mig i , så det blir riktigt blött och trassligt i hennes säng. Så går det minsann när matte jäklas med mig.

 
 
 
 

Nu kommer matte upp hör jag , hon skrattar åt mig , nu kommer hon med skinkan igen , och jäklar vad god den var . Sen börjar vi busa jag och matte, nu är matte snäll igen och jag förlåter henne.

 
 

 

Här kommer lite bilder från när jag torkar mig , ha ha .

 

 
 
 
Nä , nu ska vi gå ut och stänga för mina pippisar så dom inte blåser bort från sin pinne där inne i natt.
Natti natti på er .
 
Fjant säger också natti natti .
 
 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Nike-bus Eurasier:

Åååååååå stackars dig, men skinkan var väl ändå god? Ja, tänk vad fjantiga dom kan låta när dom ropar på en och dom har bestämt sig för att vi ska bada. Min matte låter också så där fjantig, men jag gör så hon måste brottas med mig för att få mig in i badrummet. Schatzie gillar inte heller att bada, hon " hyperventilerar" hela tiden. Ha det gott syrran, så ses och hörs vi snart. PS jag har jääääätteont i magen, matte säger att jag löper.

Kommentera här: