GLAD PÅSK :)

 
 

Glad påsk på er alla :)

 

 

 

I morse tog jag och matte sovmorgon , vi sov ända till halv 9 .

Det var inte så roligt väder så vi släppte bara ut hönsen sen gick vi in igen och kröp tillbaka ner i sängen och slog på tv´n istället. Vi hade myyyyys , jag och matte , min älskade snälla matte , jag fick krypa under täcket till henne , så låg vi en stund tills jag höll på att dööööö , det var såååå svettigt varmt där under , men jag förstår att dom där tvåbeningarna måste ha täcke , för dom är ju nästan helt hårlösa , förrutom mattes ben , ha ha ha  Nu blir matte sur om hon ser att jag har avslöjat hennes ben . He He J

 

Nåja , tillslut kom vi ur sängen iallafall och gick ut och  busade , Släppte ut alla hönsen i trädgården och även de små kyckingarna som har blivit stora nu kom ut idag också J

Frode , kyckling tuppen börjar att bli jätte vacker stor kille.

 
Fast Åke är ändå vackraste killen i byn 
 
Fast Frode är så häftig , kaxig tupp är han , men han är livrädd för mig , ha ha 
 
 
 
 
Vi har haft sol idag på dagen , sååå härligt att vara ute när det är sol .
 
 

 

 

Sen kom husse hem och matte och jag följde med honom och körde över husvagnen till verkstan för att det är en kille som ska bo i den över påsken på husses verksta :)

 

 

Husse har så mycket jobb att han var tvungen att ringa efter hjälp , så det kommer en kille till som ska jobba i helgen för husse. Det är bra att husse jobbar mycket så att matte kan köpa alla roliga saker och godis till mig J

Jag hjälpte till att köra husvagn jag också ,

 
 

 

Sen åkte vi stora kranbilen tillbaka hem , jag blir helt ivrig när jag vet att vi ska åka lastbilen , men den är ju sååå jäkla hög så jag kan inte hoppa in själv , men jag försöker iallafall , men det slutar alltid med att husse får lyfta upp mig :)

 
Såååå skönt att ligga i husses säng
 
 

 

 

Sen har jag inte gjort så mycket mer idag , nu ska jag nog gå och lägga mig så det blir morgon igen lite fortare , för i morgon kommer min brorsa Ceasar och hälsar på , såååå  roligt :)

 
 

 

Sen kommer Freke och till mig på eftermiddagen/kvällen , han åker jättesuperduper långt bara för att träffa mig J Fast matte säger att han åker så långt bara för att han ska ställas ut på lördag , men jag tror absolut att det är för min skull som han kommer ner och hälsar på mig , han ska bo här hela helgen , sååååå roligt , Tokbus med andra ord 

 

Natti natti på er alla och åter igen GLAD PÅSK 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Freke:

Självklart åker jag så långt för att hälsa på dig! Utställningen vill matte på, men jag vill till dig ;)

2 Freke:

Självklart åker jag så långt för att hälsa på dig! Utställningen vill matte på, men jag vill till dig ;)

Svar: Jag visste väl det 💙
Sendo

Kommentera här: