I dag kom det besök :D

Jätte roligt när det kommer besök som vill busa och leka , Tjohooooo  :) 
-
I dag kom den där matten som tillverkat mig liksom , jag vet inte riktigt hur sånt där fungerar men jag kommer tydligen från henne och jag minns nog att jag lekte och busade med mina syskon när jag var liten hemma hos henne. Det är jätte kul när hon kommer och hälsar på , hon brukar alltid ha min halvsyster Nike med sig och sedan polisen Shatzie med sig.
Shatzie är en gammal gammal tant som inte orkar med när jag och Nike busar för mycket så säger hon till oss att sköta oss. Men oftast skiter vi i det och busar ändå , Fniss .
Här är Nike , Visst är hon en skönhet ?  :)
 
Här är polisen Schatzie , hon är också jätte fin fast hon är så gammal , Hon orkar inte springa efter oss när vi busar , ha ha , Hon ser så rolig ut när hon springer efter oss för att säga åt oss att lugna ner sig. ha ha
Här har hon jagat oss säkert , för hon blir ju så trött också , he he 
 
 
 
 
Vi har varit på åkern och busat , såååå roligt , JIHAAAA  TJOHOOOOO  :D
 
 
Tjolahopp , hääääär  går det undan 
 
Nike försöker att ta mig , men jag flyger ju fram så Nike hinner ju inte heller ifatt mig , Fniss , jag tror jag är snabbast i hela världen , Hmmm undrar om det finns någon os gren för fortspringande Eurasier ??? HMmmmm
 
Tjohooooo - Jag springer ju gärna själv också och busar  
 
 
HOpp Hopp galopp   :)
 
Nike och Schatzie undersöker hålorna i backen , men jag vet ju att Sorkarna bor där , jag brukar gräva där också ibland , men matte säger att jag inte får , men vem lyder sin matte ???  Inte jag iaf , jag är ju stor nu och klarar mig själv liksom.
 
Dom kände lite på vattnet och med var kallt idag :( 
 
 
Men fast det är kallt så kan man ju hoppa på tuvorna liksom :)
 
 
Här kommer jag , Tjohooooo  Håll undan !!!!
 
Åååå Vad dom väsnas tycker polisen , hon orkar inte jaga oss just nu .
 
 
Nike undrar nog vad Schatzie hittat .
 
Njaaa , går det att dricka vattnet tro ??
 
 
Åååå Galopp och hopp , här är jag igen !!!!  Försök att ta den flygande hunden om ni kan  :)
 
 
jaa , vattnet gick nog att dricka tillslut , är man tillräcklig törstig så funkar det .
 
-
 
Oj , Polisen ser lite trött ut här :) Hon måste ju förstå för sitt eget bästa att låt oss busa i fred så blir hon ju inte så trött själv liksom , undrar om jag också kommer att bli så där tråkig när jag blir gammal ?? 
 
Kom här Nike så ska jag visa dig mina sorkhål  :)
 
 
Här fastnade min tillverkare på bilden <3
 
Nike stödvilar lite i snön , Nike har inte samma kondis som jag , jag kan springa huuuuur långt jag vill utan att bli trött , det kan inte någon annan tror jag . Men jag är ju också flygande hunden :)
 
Här tror jag att NIke ligger och tittar på mig när jag flyger fram , hon tänker nog - Tänk om jag också kunde flyga så där som Sendo  ;)
 
 
 
 
 
Scatzie letar sorkhål , men man måste hööra bra för att hitta dom , men jag tror nog att hon hör nog inte lika bra som jag så hon hittar nog inte någon sork  :)
 
Här träffade Schatzie på min Fjant , schatzie var jätte snäll mot Fjant . skönt att jag slapp ingripa där .
 
 
Fjant litar inte heeelt på Schatzie , han kutar lite med ryggen för säkerhetskull .
 
 
Här ska dom åka hem , min matte och tillverkaren drack kaffe innan dom åkte , så vi fick leka lite extra länge :) 
 
 
Tack för att ni kom och lekte med mig idag , det är såå roligt när någon kommer :) 
 
Ha en trevlig kväll allihopa  <3
 

Kommentarer:

1 Nike-bus Eurasier:

Tack goaste lilla syster för idag. Schatzie blev riktigt trött när vi kom hem, medans jag busade med mina lillmattar Sussie och Nette. Tack för idag.
Kramizar från din syster yster Nike The Star.
PS. Matte fick samtal av Ylva som är våran mammas matte, att allt är bra med vår mamma. Hennes blodvärden är jäääättebra, och hon mår mycket bättre nu. Kramizar igen. <3

Svar: Tack själv , alltid roligt när ni kommer och leker med mig. Matte satt ner den där läskiga grejen åt mig när ni åkt , men jag fattar inte varför den var sååå läskig igår för , för den är ju inge läskig alls. Jag lärde mig den på 10 minuter så det var ju plättlätt att lära sig :) En stund efter er så kom Totte och hälsade på , så vi var ute och lekte vi också , såå nuuuuu är jag astrött faktiskt. Vad skönt att allt var bra med mamma, så glad jag blir . <3 kramis på dig <3
Sendo

2 BumbiMyran:

Vilken rackartygsdag, själv fick jag bara busa med med mamman och pinnar och min tröliga Tindra en pyttestund i hundrasten sen var vi på promenad i 1 1/2 timma men jag fick bara springa lös i skogen en pyttestund för sen skulle vi gå kring villor och vägar idag . Men det är jobbigt det med för det blir som att läsa kontaktannonser och dagstidningen i dubbel upplaga (men hundtidningen fattar du väl). Vi får väl se vem som springer och skuttar och flyger snabbast imorgon, kan hinta om att det inte är Bumbin Tindra för hon är lite som Schatzie. Natti natt, ses imörra Sis
Mamman hälsar att hon älskar bilderna och nyheten om vår mamma Ebony <3

3 Annette o Kurris:

Oh vad du busar, det är så skoj att se bilder på när du rusar runt och tokar dig, kan tro din matte får många goa skratt tillsammans med dig..
kramenmjamen på er där borta.

Kommentera här: