Jag är frisk :)

Tjohoooo   Jag är friskförklarad i dag :D
I morse när jag vaknade så var det ingen vanlig morgon för idag fick jag följa med matte till jobbet , trodde jag . Men jag fick inte följa med till jobbet utan matte släppte av mig hos min mattematte :)
Det var länge sen som jag var hos henne , så jag tyckte att matte kunde snabba på lite från bilen in till mattematte , jag droooog verkligen i kopplet , det är så roligt hos mattematte :) .
Matte kom och hämtade mig , mattematte och Zita , sen skulle vi åka till Strömsholm och träffa min speciallist veterinär Sivert.
Det är lite drygt att åka dit för det tar ett tag att åka , men både jag och Zita sov i bilen hela vägen nästan.
Jag fattade inte varför vi skulle träffa Sivert idag för , jag har ju inte mått så är bra sen jag var valp ju, det är tjo o thim hela dagarna och jag skuttar och springer, så jag är ju inte sjuk nu .
Men min matte är inte som andra mattar , hon kollar ju upp så fort som jag bara nyser , då ska vi minsann åka och kolla om jag är sjuk, Matte är så jätte rädd för att jag ska bli sjuk eller skadad på någotsett så hon kollar precis allt på mig. Men jag tror det har att göra med att hon har haft sån otur med sina andra hundar,därför så är hon lite överbeskyddande för mig.
 
När vi körde in på Strömsholm så kände jag ju igen mig , men vad var det jag hade gjort här förrut tro ? Men jag blev glad när jag kom in på parkeringen , så det var säkert något skojjigt vi gjort här förrut, jag drog i kopplet för att komma in också.  Där inne var det fler hundar , så skoj :) 
Men ja just ja , Tråkmatte hängde ju kvar i andra sidan snöret ,så jag fick absolut inte gå fram och leka med någon annan , BOOORING !!!
 
Men sen ser jag två andra killar , skit snygga killar närma sig genom en glasdörr, MÄÄ , Dom såg ju ut som jag ju :)  Japp , det var ju släktingar till mig , eller släktingar o släktingar , men dom var ju också Eurasier , En snygging på 9 år som hette Bamse , och en 4 åring som jag inte minns namnet på men dom måste jag ju ändå få hälsa på , men neeeee sa matte , hmm SURMATTE !!!!  Vadå , vi kan väl leka ändå fast dom båda hade stora konstiga plasttrattar runt halsen , vad det nu ska vara bra för ??  Men icke då , jag försökte att smyga till dom när jag trodde att matte var så upptagen med att tjattra , men nää gick inte det heller . Nåja , jag fick veta att dom två andra killarna hade hotspott båda två. Trist för dom .
Sen kom en tjej och ropade upp mitt namn och vi gick in genom en dörr och jag fick hoppa upp på vågen , det är ju inget konstigt , det har jag gjort maaassssor av gånger och jag står fortfarande på 20 kg exakt , det vägde jag förra gången jag var här också och det var 4 juni 2014 , då vägde jag också 20 kg :)
Efter ett pyttetag så kom Sivert och försökte hälsa på mig, men då kom jag på vad jag har gjort här förrut , ååååå NÄÄÄÄÄÄ   , Det var ju han som plågade mig sist så jäkla mycket , han trycker på mina ben så det gjorde ju jätte ont :( NÄÄÄ DIG tänker jag minsann inte alls hälsa på , du kan gå och hälsa på någon annan stackars hund och trycka och dra i benen på om det nu är så roligt .
 
Så han gav upp och jag slapp hälsa på honom , Phuuu
 
sen sprang vi i en lång korridor , Sivert ville se hur jag gick och sprang och det blev tydligen godkännt han sa att jag hade jätte fint steg när jag gick och sprang , så han verkar ju vara på bra humör idag , för sist när jag sprang här så var inte stegen tillräkligt bra och han sa något om att jag haltade , vette sjutton vad han menade med det . Vadååå , jag kan väl inte mer än bara springa bredvid matte , eller ??
 
Efter det så fick jag stå på ett bord , määä , hemma får jag minsann skäll om jag hoppar upp på bordet men här var det tydligen ok att stå och ligga på bordet , skumt värre .
Sen började tydligen humöret svikta på den där Sivert , nu var han så där knäpp igen och började dra i mitt fötter , vadå , släpp min fot !!!!  Det gick inte att dra tillbaka , sen pillade han på foten och drog i benen igen , helskumt , jag blev lite orolig och försökte dra tillbaka mina egena ben , Han får väl skaffa egena ben och gå med om han nu försöker att ta mina . Släpp benen !!!!! Tillslut så släppte han och han tröck mig på ryggen och benen , men det gjorde inte något ont alls , så det var väl ok då . 
 
Det var skönt att matte stod vid mitt huvud iallafall , det kändes tryggt att hon var med .
Efter när han Sivert insåg att mina ben inte var löstagbara så fick han sig nog en tankeställare att han fick försöka sno någon annans ben istället för mina , för jag fick gå ner på golvet , Phhuuuu jag blev såå orolig , tänk er mig benlös !!! Hur skulle jag då kunna springa och busa här hemma ????
Näru Sivert - Nöj dig du med de två benen som du redan har tycker jag .
 
Det var en annan tjej med också och hon öppnade ett skåp och gav mig godis , det var ju snällt , men det kunde hon väl ha gjort lite tidigare så jag hann och äta upp allt , nu hann jag ju inte det för vi skulle åka hem igen sa matte , synd för godiset att bara ligga där i skåpet :(
 
Matte var jätte glad när vi åkte därifrån , tacka sjutton för att hon var glad , Jag hade ju benen kvar ju .
Sen hörde jag att matte sa till mattematte som väntade i bilen att jag var frisk , VADDÅ ????  Måste vi åka ända hit bara för att matte skulle fatta att jag var frisk ??? 
Det hade väl varit lättare om matte hade provat att dra i mina ben hemma och insett att dom faktiskt sitter fast , då hade vi ju sluppit att åka så här långt bara för att hon skulle fatta att jag inte kommer att tappa mina ben , hmmm återigen , Man kommer aldrig att förstå hur den där rasen människor tänker .
 
Nu äntligen är vi hemma och jag är ju såååå trött , det tog på krafterna att försvara mina ben så det är ju inte så konstigt att jag är trött nu .
 
Sov Gott på er alla <3  <3
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 BumbiMyran:

tjena Sis,
lite roligt att du var till din doktor idag, min mamman släpade med mig till vår djurklinik oxå, bad mig gå upp på vågen och sa se till att vara TUNG nu. Va? jag gjorde som hon sa, äh jag bara stod där och började Wowva typ. Fattar inte varför sen gick vi och fick det inskrivet i journalen. Fattar inte nåt, men är hon glad så. Sen åkte vi till någon hage och busade med Love och Ärling :) så klart var Tin med och styrde upp lite. Jag bestämde mig efter en timma att jag skulle vara krokodilmonster mot Love, dax att sätta grabben på plats, men Ärling är så charmig så han kan gott få hålla på och kela med mig :) Ska vi leka lite i helgen? Kram friska syrran

Svar: Vad roligt , Då är ju både du och jag friska , fast det visste vi ju redan :) Ja visst är det roligt att leka monster ? jag brukar leka snömonster , det är jätte kul , men i helgen ska jag prova att leka krokodilmonster i min lilla sjö , perfekt att krypa runt i den lilla sjön. Du får komma hit och leka på lördag , då kan vi leka krokodiler båda två vet jag :) puss på dig <3
Sendo

2 Nike-bus Eurasier:

Tja-baaa syster yster!!!!!!
Jäklar vad skoj att du är frisk nu, min matte blev alldeles lyrisk. Nu kan vi ju träffas igen och busa. Forsätt också att skriva i din blogg, för när min matte läser det blir hon så glad och skrattar. Jag gillar ju när hon skrattar, det riktigt kluckar om henne då.
Lite avundsjuk är jag på dig , som har en mattematte. Jag har bara en matte. Kramizar från syrran Nike

Svar: Då ska jag absolut fortsätta att skriva om det liksom kluckar om din matte :D puss på dig <<3
Sendo

Kommentera här: