Det snöar idag :)

 
Åååå jag älskar att vakna när det snöar ute. Jag brukar alltid hoppa upp i soffan för att kolla läget på vädret innan jag går ut på morgonen. Och idag snöade det igen , Tjohooo Lek i snön älskar jag verkligen.
 
men på denna bild så syns inte snön som faller , men det har faktiskt snöat heeela dagen.
Matte har plockat ihop lite bilder till dagens dagbok , för hon knäpper faktiskt inte kort varje dag .
Men det är lite vackra vinterbilder iallafall .Matte och jag har varit ute och busat i snön på förmiddagen sen har vi självklart varit och städat åt hönsen,husse brukar säga åt matte att - Tänk om du kunde städa lika nogrannt inne i vårt hus som åt hönsen :) Hönsen har det renare än oss tycker husse , han är lite rolig husse , för det stämmer faktiskt inte ,jag tycker nog att vi har det renare än ute i hönshuset. Men husse har nog inte varit i hönshuset tillräckligt mycket för att se skillnade,vad jag vet så har han nog bara varit hos hönsen två gånger sen vi skaffade höns. Så han skojjar nog tror jag.
Här är en fin bild på våran matkällare iaf .
Jag tycker den bilden är jätte fin , bakom matkällaren så ligger min älskade skog,där brukar matte göra godisträd åt mig.
 
Godisträd är när matte går och stoppar korv eller annat gott i träden ,Då får jag vänta någon annanstans,men jag brukar ställa mig så jag ser liiite iaf vad hon gör i skogen.
Typ här , hoppade jag upp på en snöboll , en stooor snöboll som matte och jag hade gjort.
 
Visst ser jag ståtlig ut ??  !!!!
Här är en annan bild på vår åker och solnedgång.
 
Man ser taket på våra grannars hus, där bor 2 stycken Rodridge Ridheback hundar,jag vet inte hur det stavas men jag skriver som det låter.Men deras matte och husse är lite konstiga,ibland hälsar dom och ibland hälsar dom inte alls.Jag har fått hälsat en gång på den ena hunden,men det är allt.Matte har frågat om vi inte kunde få leka någongång men det verkade inte så.Dom är enstöringar säger matte.
 
Oj , Här kom visst jordkällaren igen :)
 
Oj , Här busar jag visst i snön :) Fick munnen full med snö :)
 
VA !! Matte såg när jag tänkte smyga upp i skogen innan hon sagt att det var ok.
Stenen bakom mig har jag klättrat på ibland,om jag hoppar upp från baksidan så går det bra :)
 
Här är också våran mark , här brukar jag och matte gå varje dag,det finns alltid något spår att nosa upp för vi har jätte mycket hare och råddjur på vår mark,härom dagen såg matte att en älg hade varit och hälsat på också hos oss under natten. Gulp!!! Då hade jag blivit rädd om jag hade mött den.
 
Visst är vintern härlig,som jag sa, Jag bara älskar vintern.
Nä , nu vet jag inte vad jag ska skriva mer så jag lägger mig och sover en stund framför tv´n , matte slog upp en whisky och satt sig i soffan,så då passar jag på att sova en stund.
 
Ha en underbar kväll på er alla för det ska jag ha <3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Annette:

Oh Sendo så fin du är, man blir så kramsjuk när man ser din underbart mjuka päls och dina underbara ögon..
kramismjamis från oss två

Kommentera här: