Rävskabb :(

Jag har ju totalt glömt bort detta med att blogga , mycket nu !
 
Jag är som vanligt sjukskriven igen :( Jag har fått stor blämma under nosen och på underläppen, så matte fick ta mig till veterinären. Veterinären är jätte snäll och heter Calle,men jag är ändå lite på min vakt mot honom,det är inte alltid han är snäll. Ibland gör han mig illa och jag förstår verkligen inte varför :( Sist jag var här så tröck han på min rygg och sträckte ut mina ben och det gjorte värsaont när han tröck på mina ryggfileer.Det gjorde så ont att jag skrek,jag blev arg också så jag tänkte bita honom. Matte hindrade mig den gången som tur var.
Denna gång skulle jag som sagt in för att kolla mina sår under näsan.Men jag tyckte det var bäst att lägga mig under stolen där matte satt.
 
Man ser inte såren på denna bild men det finns där!
Tror ni mig inte ??? Monika tror att matte springer hos veterinären med mig bara för att matte tycker att veterinären ser ganska bra ut , vad löjligt va ?? HMM!! Mäniskor är verkligen ett konstigt släckte tycker jag.
Men här får ni bevis för att jag faktiskt har sår .
Tjiii fick ni!!
Calle veterinär var inte lika elak denna gång men när han tog fram sin skallpell så blev jag livrädd, HJÄLP!!!! Vad skulle han hitta på idag???
Men han skulle bara skrapa lite under min näsa,han ville ha lite hud av mig, MÄÄ han har ju egen hud tänkte jag , vette sjutton vad han skulle ha min hud till??
Men iaf så kom han fram till att jag hade tydligen rävskabb,jag har kanske kliat mig mot ett träd där en räv har kliat sig. Stackars rävar som har skabb,dom har ju inte en matte som fixar å donar åt dom. Men jag vet att min matte skulle hjälpa räven om hon fick tag i den. Hon skulle bergis åka till veterinären med den också :D
 
 
Idag har matte och jag suttit i hönshuset och myst ,det är såå mysigt när vi sitter därute tillsammans med hönsen.Jag ligger som vanligt på min plats därute.
 
Här är ett kort på mattes favvo höna, det är Bella som är mattes favvo bara för att hon är så busig mot matte.Hon pickar på matte,ibland på skorna,ibland på jackan el byxorna,då skrattar bara matte och klappar på Bella. En gång har Bella pickat på mig också,men det gjorde inget :)
 
Men det är inte Bella som är vackrast säger matte , utan det är Kerstin som är vackrast, eller vad tycker ni ?
JO , lite vacker är hon nog,men jag tycker att kycklingarna är vackrast,det är 3 tuppar och en höna.Vi ska nog behålla EN av tupparna, dom andra 2 ska vi tydligen äta upp. Mums :p
Ha ha , visst ser han rolig ut när han dricker,ser ut som en nakenhals :)
det gäller å sträcka på sig för att nå att dricka,men dom verkar ju inte så smarta dom där små,hade jag varit kyckling så hade jag hoppat upp på stubben för att dricka,men dom måste nog ha ganska små hjärnor där inne i det pyttelilla huvudet och då förstår man ju att dom inte fattar bättre.
Här kommer lite fler kort på våra älskade höns
 
 
Här är mamma höna, hon heter Berta,matte säger Märta ibland,ha ha , hon är så knasig min matte :)
 
 
Här ser ni den stora fega ÅKE,han är asssrädd,händer det något så är han den första som springer.ha ha därför får jag ibland hjälpa honom med hönorna.Men egentligen är det hans jobb att skydda dom från faror.
Men jag skyddar dom så gärna så :)
 
Här är tuppen Gråpus :)
 
Här är några bilder från kycklingarna som bor inne. 
dom är såå jättesöta tycker jag, men dom har inga namn ännu,förrutom denna.
Hans namn är AIK  :)
Tokmatte , hon som hatar AIK .
 
 
Ha en superduper trevlig kväll på er.
 
Kramis från mig och min matte.
 
 

Kommentarer:

1 mormor:

Jag hoppas att du har sjukpenning för då är du rik snart om inte så ska du säga till matte. Jag tycker också att hönan Kerstin är vacker hahaha kan inte förstå varför. Ha en trevlig kväll och kram på dig

Svar: Ha ha , ja det var ju det ja , jag ska kolla med matte, matte tar bergis dom pengarna :)
Sendo

2 Annette:

Ja du lilla gumman, inte lätt med rävskabb men så kan det bli när du ska ut i skogen stup i kvarten, hörde av din mormor att det nu mer finns droppar mot skabb, kommer ihåg när Nova hade skabb, då var det badande som gällde...skönt utvecklingen går frammåt..
kram på dig och pippiarna,,,har inte hört något om Fjant på länge...hur mår han och förresten Tok också. kram igen

Svar: ja , matte droppade något i min nacke/rygg igår , det gjorde inte alls nå ont , så det var väl ok tyckte jag. Tok o Fjant , jaaa dom lever , och Fjant kan jag skriva om imorgon igen , för han lever runt defenitift ;)
Sendo

Kommentera här: