Kantareller och vildsvin

 
I dag har matte och jag varit i skogen, det var jätte kul för det var väldigt länge sedan vi var i skogen hon o jag.
Vi har en jätte stor skog bakom vårat hus , dit brukar vi gå lite titt som tätt , förrutom nu då , jag har löpt och jag har faktiskt haft superduper ont i magen , sen har jag absolut inte varit på humör för fem öre , jag har bara velat sova,sova och åter sova . jag har verkligen varit såååå jäkla trött . Sen har det runnit rödfärg ur rumpan på mig också , matte har muttrat lite ibland för hon har fått byta lakarn ganska många gånger bara för att jag färgar lakarnen röda , ha ha , men jag älskar när matte bäddar om i sängen , det är sååå himla roligt att busa med matte då , jag kan  bara in motstå att inte få hoppa upp i sängen och lägga mig under lakanet :)
Även fast matte säger att jag inte får hoppa upp i sängen då så gör jag det ändå och matte skrattar åt mig varje gång ändå :)
 
Nåja , vi skulle leta efter dom där gula svamparna i skogen nu igen , inte mig emot för jag får faktiskt springa lite lös för matte , men rätt som det är så tar hon fram kopplet fast jag inte fattar varför riktigt .
Men jag vet att matte blir riktigt lessen om jag inte kommer när hon kallar in mig så jag har faktiskt blivit mycket mycket duktigare på att komma när matte ropar, matte tror bestämt att det är för att jag blivit vuxen nu .
Men jag vet ju att det är bara för att jag kommit på att jag inte alltid ska jäklas med matte , jag får göra så mycket roligt som inte andra hundar får , så jag har bara blivit lite snällare helt enkelt.
 
 
 
Vi kom till ett ställe där det såg ut som en tromb hade gått fram bland mossan , matte berättade för mig att det var vildsvin som hade varit där och bökat , jag har aldrig sett ett riktigt vildsvin och det skulle jag tydligen vara glad för säger matte. Dom är jätte farliga säger hon , jag lånade en bild på nätet så ni också får se hur monstren ser ut , ser ni såna här så SPRING !!!!   Då när vi kom dit så fick jag koppel på mig bara för att matte ville vara heeelt säker på så jag inte letade upp dom och retade dom .
 
Vi hittade till slut vår gula svamp , det var sååå gult i skogen så jag nästan fick sätta på mig solbrillorna , dom löööös såå vackert där i skogen. Varje gång jag nosade på en så gul svamp så fick jag en godis av matte , hon håller på att tjatar på mig att jag ska söka upp svampen åt henne , men hallå !!! leta själv om du vill ha dina gula svampar .
 
Vi plockade alla svampar vi såg för att matte sa att mattematte också måste få av svampen , min mattematte kan inte gå så här långt in i skogen för att hämta svamp för hon är jätte skruttig i kroppen , så då får vi plocka svampen åt henne, men det är mattematte så klart värd , för hon är den bästa mattematte man kan ha <3
jag älskar verkligen min mattematte , så hon ska få 2 påsar med svamp imorgon när jag kommer till henne , men hon vet inte det ännu , så det ska bli en överaskning från mig till henne :)
Se så snäll jag blivit ,när vi kom hem så kokade matte svampen , man ska tydligen göra det. 
 
Medan matte rensade o kokade svampen fick jag ett torkat kaninöra att tugga på , jag var egentligen inte nå sugen på det , men jag måste ju ändå vakta det så ingen annan tar det för mig.
 
 
Nä , nu har jag hoppat upp i sängen för att sova , jag fattar inte vad matte ska upp kl 5 på mornarna för ?? jag kan bara inte för mitt liiiiv begripa det , jag vill ju sova på morgon .
Så natti natti på er alla..
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 mormor:

Det är så roligt att läsa vad du har för dig om dagarna. Jag får mig ett gott skratt varje gång. Du ska veta att jag älskar dig och din matte också och ni är så snälla mot mig. Vi ses i morgon bittida så får du fortsätta sova hos mig. Vi är ju inte så tidiga av oss. I morgon ska det bli sol så då kanske vi går ut och sätter oss och äter frukost. Sov gott lilla snuttan

Svar: MÄÄÄÄ Mattematte nu vet du ju min överaskning till imorgon , hmm nu måste jag ju hitta på någon annan överaskning till dig. syns imorgon :) <3 <3
Sendo

Kommentera här: