Gubben i lådan

Ja , Min kära Totte och hans husse är som gubben i lådan :)
Titt som tätt kommer dom hit och liksom bara finns här , ibland kommer dom och snor mig fast matte inte ens är hemma , då öppnar bara Tottes husse Pär dörren och säger åt mig att komma ut och leka och självklart så är jag ju inte sen att springa ut och leka med min bästis Totte.
Från början när jag bara var liten skit , en så där runt 10 veckor , redan då skrämde jag skiten ur Totte fast han var runt 1 år då , ha ha , Jag morrade och bet honom ordentligt , så jag satte mig i respekt liksom från början.
Detta har resulterat i att Totte lyder ju min minsta vink , det räcker med att jag tittar på honom på ett speciellt sätt så backar han undan från mig , ha ha vilken fegis :)
Men matte har sista tiden blivit arg på mig när jag gjort så , så det var väl lika bra att skärpa sig och nu har jag blivit jätte snäll mot honom och vi leker faktiskt mycket bättre nu sen matte styrde och ställde lite :)
 
 
I dag dök dom upp igen som gubben i lådan , matte och jag var på Willys och handlade med min mattematte,jag var ju naturligtvis inte med inne i affären , där får jag ju inte vara.
Tycker nog att det faktiskt är lite diskriminering av hundar faktiskt , fattar inte varför jag inte får gå med in för ??
 Men jag har det ganska bra i bilen ändå , matte öppnar alltid bakluckan åt mig , sen låser hon grinden med nyckel så ingen kan sno mig säger hon och det är ju tur, för jag vill inte flytta från min matte :(
 
Nåja , Matte får ett sms , vi är hos er nu , Bara så där liksom dyker dom upp , då stod dom hemma på gårdsplanen och väntade på oss , men som tur är så väntade dom tills vi kom hem.
Vi åkte till skogen och gick i ett ställe som heter Skottsila , där är det jätte mysigt och superduper mycket att lukta på, Totte och jag fick springa lösa hela rundan och matte sa att idag hade jag varit jätte duktig som kom varje gång hon ropade på mig , Nåja , åtminstone nästan varje gång.
Kommer jag varje gång så kan hon ju få för sig att hon har makt över mig , men hon fattar inte att det är korven i hennes ficka som har makt över mig , he he   ;)  Sååååå Osmart hon är min matte :)
Matte knäppte inga kort så jag fick gå in på Tottes mattes sida på FB och där snodde jag tre bilder , ha ha , dom märker säkert inget att korten är borta från dom.
här är Totte buuuus  :)
 
Jag hittade även detta kort på Totte och hans Matte Lisa , jag tyckte att kortet var så fint så jag måste bara sno även det :)
Tatadaaam här är dom  :)
 
Tottes matte är en riktig sådan där gosmatte, hon ska gosa hit och dit , Totte berättar för mig att det är superduper jobbigt när hans matte jagar honom bara för att hon ska goooosa , Bläääää säger Totte - TJEJBACILLER !!!!!!!!  så springer han iväg , ha ha .
Men hon är superduper snäll tycker iallafall jag .
 
Nä , Nu ska jag tydligen gå och duscha min rumpa , fattar inte vad problemet är riktigt , Vadå jag smutsig ???
 
lite lera , kvistar , grässtrån , granbarr och lite mera lera gör väl inget om jag har i min rumpa och ner över mina sk byxor , SUCK  JOBBIGT VÄRRE !!!! 
JAG HATAR ATT DUSCHA :(  
 
Nåja , jag får ju alltid skinka eller hamburger kött efteråt , så det ska väl vara för det då :)
 
Ha en trevlig kväll på er alla , det är ju tur att någon har det för jag ska inte ha det , för jag ska DUSCHA :( :(
 
KRAM <3
 

Kommentarer:

1 mormor:

Återigen får jag ett gott skratt då jag läser vad du har haft för dig. Tur att du har så många kompisar att leka med. Hoppas att duschen inte var alltför jobbig och att du fick något riktigt gott av matte för att du var duktig. Ha det så gott i kväll Kram och klapp

Svar: japp , jag fick hamburgerkött efteråt :p såååå gott sååå :D kramis på dig bästa mattematte. Älskar dig <3
Sendo

2 Totte:

haha jag hade jättekul hos dig Sendo 😄. Var stendöd när jag kom hem. Men sen piggna jag till igen o lärde mig min nya leksak windsnurran. Tyckte bara matte var lite snål med godiset .sen fick jag en tjurknota som jag älskar😋.stackars dig !! Duschen ! Jag slapp undan haha.sendo ,jag är ju gentleman förstår du därför får du bestämma hihi . Här kommer en groupie på dig o mig ,äsch den dumma bilden klistras ju inte in. Du får lära mig hur man gör på bloggen Sendo .
Tjingeling🐾

Svar: Vad bra att du lärde dig dig snurra , du var ju inte så intresserad av den här hos mig , fast det var ju bra tyckte jag , då fick ju jag leka med den istället :D Skönt att du slapp duschen , det gjorde ju inte jag :( Du har en snäll matte du :D Åå tack för bilden , jag lägger upp den senare här . Kram på dig <3
Sendo

3

Hmm.. Min kommentar försvann 😱 jag får väl svara på fb /totte

4 Nike-bus Eurasier:

Ååååh vad jag är avundsjuk. Skulle också velat vara där, men min matte är en riktig " klenis!" Ja, du hörde rätt. Hon har gubevars blivit förkyld........... Ses nog snart ändå eller hur???? Kramizar till dig lillasyster min <3 <3 <3

Svar: Japp , klart vi syns snart :)
Sendo

5 Totte:

haha såg nu att kommentaren kom visst in iallafall 😝.nä finns det en boll så har jag bara ögon för den ⚽️⚾️🎾👀 .roligt att läsa din blogg tycker jag o matte. Men va du skrämdes häromdan! Matte gick nästan på att ni rymt hela zoo:t hehe
Nu ska matte också kolla youtube om rallylydnad.haha vi ska ju på nybörjarkurs men våra mattar har redan prestationsångest hehe
Ha de gott bästis tingeling

Svar: Fattar inte varför dom ska ha prestationsångest över rallylydnaden , du och jag är ju redan helt perfekta tycker iallafall jag . kram
Sendo

Kommentera här: