Träsktroll :)

Träsktroll ???

Ja det har jag och Totte lekt idag J fast matte knäppte inga kort på oss när vi lekte i träsket för hon glömde liksom bort det idag, He He skönt att inte alltid behöva vara modell för matte.

 

 

Totte och husse Pär kom som vanligt och poppade upp som gubben i lådan och vi gick ut i skogen en sväng.

Så kom dom på att dom skulle minsann inspektera sjön som vi har bakom vårt hus , matte har inte riktigt velat gå där pga det är så igenvuxet av vass och det är verkligen som ett träsk runt hela sjön , men idag skulle vi kolla in andra sidan , TJOHOOOOOOO , Sååå roligt att inspektera ny mark.

 

 

 

Sagt och gjort , vi traskade iväg alla fyra .

Mycket riktigt det var ju träsk runt hela sjön och dom där tvåbeningarna hade ju problem med att balansera på små tuvor och fallna träd , jag och Totte sprang ju liksom bara genom allt vatten , SÅÅÅÅÅ Roligt att springa i vattnet och hoppa på tuvorna, fattar inte varför tvåbeningarna inte bara kan skutta efter oss liksom , Näää dom vågar inte , jäkla fegisar.

 

JAAAAA , Ett rådjur , KOM Totte ropade jag och satte av i raketfart efter rådjuret , dom är sååå roliga att leka med , men jag fattar inte varför dom inte kan stanna och leka med mig någongång L

Nåja , jag upptäckte efter en stund att Totte hade ju som vanligt inte hängt med mig , Han är en sådan hussegris , lämnar aldrig sin husse. Tunnis Totte ska jag nog döpa honom till , tänk så mycket roligt han missar i livet bara för att han alltid är med sin husse. Men jag har sååå mycket mer roligare för jag smiter ju tittsomtätt från min matte och jag ser ibland att hon ser ut som en kaffekokare , ha ha kaffet kokar över liksom , he he sen har hon tydligen fått för sig att kaffet får inte koka över för hon får inte bli arg på mig , ha ha , Jisses sååå bra tycker jag , L

Ja inte är dom smarta dom där tvåbeningarna iallafall .

 

Nåja , vi kom tillslut runt sjön och det var vass överallt , så vi kom inte ner för att bada , det var ju tråkigt .

Vi såg många spår efter vildsvin , Usch Matte sa att det var farliga djur för oss hundar och även för tvåbeningarna ,

Efter jag hört det så höll jag mig faktiskt bredvid matte Näääästan hela tiden iallafall ;)

Idag blev det som sagt inte så mycket kort , men ibland blir det så .

Jag har ju glömt att tala om att Totte är världsmästare på karate , Eller vad tycker ni ????

 

 

 

Nu sitter jag och tittar ut över gårdsplanen , Det här är min favvoplatts , här sitter eller ligger jag nästan gämt när jag väl är inne , oftast på kvällen .

 
 
 

 

 

God Natt på er alla där ute i etern , vi hörs  <3

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Nike-bus Eurasier:

Åååååh vad härligt ni haft det. Nu är det husse som går ut med oss, men eftersom han har ont i benet, så tar han bilen ner till Hundrasten vid Lindvägen....den vet ju du vart den är. Vi träffar en massa roliga hundar där som jag leker med. Min schatzie traskar runt i sin egen takt, och ibland så får även hon tokryck.
Min kompis Iris berättade att det hade varit en äldre dam inne i rasten och skrikit åt hennes husse : Koppla din hund för min är renrasig!!!!!?????? Tja vad säger man.....tokiga människa!!!! Ha det gott och ge Totte en kram från mig nästa gång han kommer förbi. <3

Svar: Ååå är matte så dålig :( Ge henne en kryapådigkram från mig , så blir hon säkert piggare :) Ja , dom där tvåbeningarna kan vara heeeelt störda ibland , vadåååå min är renrasig , hmm skit skumt. Jag ska ge Tottis en kram . kram på dig <3
Sendo

2 Totte:

alltid lika kul att hälsa på Sendo 😄
Matte tycker det var roliga o fina bilder som alltid.vi fick precis veta av min gammelmatte Eva att man ska läsa fattat skyltarna ordentligt på rallylydnaden o att det är jätteskoj när man kommit in i det.så vi la väl tjuvträna lite innan Sendo 😜
Matte snodde lite bilder hihi för din matte tar så bra bilder 👌👍
Totte kramas tillbaka till Monika o Nike o hoppas hon snart mår bättre ✊✊.tjingeling !

Kommentera här: