Spana in kycklingar

I dag sov matte och jag enda till halv elva , matte väcktes av telefonen , men jag ville absolut sova vidare. 
Men jag masade mig efter när matte ändå gick upp .
 
Idag har vi äntligen varit i hönshuset , jag har inte fått vara där på jätte länge för att alla hönsen är inne , dom bara vägrar att gå ut när det är så här kallt ute och då säger matte att jag skrämmer hönsen därinne fast jag är superduper lugn och smyger in.
Åke skriker rakt ut när jag kommer in och det är han som bestämmer bland alla hönsen , så skriker han så skriker alla hönorna och dom flaxar omkring så det bara yr fjädrar o dun där inne.
Men jag fick iallafall följa med in idag när matte skulle fixa lite därinne , jag blev jätte glad.
 
OJ så stora mina kycklingar hade blivit , jag kände ju knappt igen dom.
 
Men jag låg som jag alltid gör inne i hönshuset , jätte stilla under alla reden och idag kom pippisarna fram till mig och pickade lite på mina ben , jag vågade knappt titta på dom när dom gjorde så , men matte verkade lugn och hon sa till mig att hon verkligen litade på mig , att jag inte skulle bita någon av dom när dom sprang över mina ben mitt framför min nos.
Det var faktiskt lite jobbigt att hålla sig i skinnet , jag var jätte sugen på att busa lite med dom , bara smaka litegrann liksom , men jag vill inte svika matte , så jag vek bort blicken istället för att titta på dom när det blev för jobbigt. Då gick det bra .
 
Dom blev rätt så kaxiga på slutet , Då var dom 3 mot 1 , Men jag vet att jag hade klarat av dom ifall dom hade hoppat på mig :D 
 
Nä , nu orkar jag inte skriva mer idag.
Ha en underbar kväll med er .
kramis på er

Kommentera här: