Hmm Ranta runt i ringen ?????

 
 
 
 
 
 
 
Nä nu jäklar har det nog brunnit för matte, 
Nu ska hon ha mig till att springa runt och ranta runt i ringen , lät nästan finskt när man säger det fort :D
Nåja , Hon har fått tummen ur och anmält mig till utställningen på stora Eurasier specialen i Orsa i vår , herre jisses då , Suck !! Då blir det ju att BADA före , jag tänker minsann gå ut i strejk redan nu :(
Sen ska det ju borstas hit och dit , USCH , FY BUBBLAN , Fatta hur träligt det är när hon rycker och sliter i mig och sen måste jag stå stilla också , hmmmm jag vill ju jaga sork eller bada i sjön eller något annat skoj istället ju , men det fattar inte matte , man kan ju tro att hon har något lite fel när hon hittar på såna här grejjer :(  så här skoj kan man ju ha det istället :D Det här var tiden det när jag och Nike busade i vattnet .
 
 
 
Nåja , sista utställningen så orkade inte matte borsta klart mig så då borstade hon bara den ena sidan , sen sa hon att - Nä du Sendo , nu skiter vi i det här , du är så snygg så du behöver inte borstas.
Vinner du inte , så är det helt enkelt fel på domaren . Enda gången som jag och matte har varit helt överens , för jag vet ju att jag är snyggast av dom alla , så jag fattar inte varför hon vill ha en bedömning nu igen på mig , för att JAG ÄR JU SNYGGAST , FATTA DET DÅ MATTE !!!
Här behövs inga såna där krimskramsrosetter för att bevisa att jag är snygg, hmmm
så här slutade det ju sist , EXELLENT , Vette sjutton hur det stavas , men det betyder ju att jag är perfekt helt enkelt , jag måste ju ha varit den enda hunden som fick den bedömningen för det finns ju ingen som är så perfekt som jag , Eller ????
Dom här rosetterna har ju redan fått , Hederspris ??
Ja det måste ju betyda att domaren är hedrad för att få bedömma mig , eller ??  självklart är det så säger matte :)
 
 
 
ja och jag vann ju naturligtvis BIR på första utställningen , jag hade blivit förvånad annars.
För er som fattar trögt , så betyder BIR självklart BÄST I RAS , Vem annars skulle ha fått den rosetten ??
 
 
Nääää , Tänkte väl det , visste att ni skulle säga så :)
 
Nä , nu har jag gnällt nog så jag tänker inte skriva något mer ikväll , ha en trevlig kväll på er , så ska väl jag få drömma mardrömmen att Rantaruntiringen med bad ;)
 
Matte säger att jag ska dämpa mitt självförtroende lite , VADÅÅÅ ??? Jag har väl inte så stort självförtroende :)
 
 
Natti Natti  <3
 

Kommentarer:

1 Exa:

Tjenixen kompis. Ja det är inte lätt att ha en matte som vill springa runt runt. De måste ju vara galna! Själv såg jag till att börja fälla min underbara päls så för min del blir det nog bara en träning i Orsa säger matte. Jag kan ju då undra varför vi ska åka dit över huvud taget och husse håller med mig det vet jag till hundra procent. Men matte säger att det är så mycket trevligt och roligt eurasierfolk som kommer och ja jo det kan jag nog hålla med om. Det viktigaste är ju att det kommer så många andra som jag själv. Det är lajbans det. Syrran Agnes har ju redan visat var skåpet ska stå när det gäller domarna så hon slipper ranta runt. Snart ses vi kompis.

2 Anna:

Kul att hitta eurasier på blogg.se!

3 Anna:

Kul att hitta Eurasier på blogg.se!

Kommentera här: