Kvällsbus med Tok

Ikväll följde Tok med på promenaden, det var jätte kul,  vi lekte smyga på saker, tafatt och andra lekar :-D här leker vi tigrar som smyger i gräset . Vi jagar monster ,ni vet såna där äckliga ,slemmiga slemhögar, dom har jäääte många armar å ben .En del bär ju ryggsäck och har träskor , DOM är minsann inte att leka med . Huga Huga sommarstuga som Fjant brukar säga här hemma i stugan. Men vi börjar alltid med att Tok får lägga sig på span, han är liksom bäst på det .Jag får alltid förklara varför han får ligga på span ,han bli alltid sur å gnäller , jag vill inte ligga på span gnäller han jämt ,han är en riktig gnällspik , men skit i det då ,då leker inte jag med dig brukar jag säga, men jag viskar alltid ,för om matte får höra det så får ju jag skäll, jag fattar inte, varför skälla på mig 
jämt? ? Hon skäller aldrig på Tok, nä där ska det bara gullas jämt. Tok hit o Tok dit.  Bläää jag kräks.  Nåja han brukar göra som jag säger när jag hotar att inte leka med honom . Hehe 😈. 
 Här har jag äntligen fått honom att ligga på span 
 
 
 Surpuppa, skärp dig nu Tok!!! 
,
Medan Tok ligger på span , så springer jag runt och letar efter monster. 
Jag tror jag ser ett inne i skogen, pulsen går upp på mig, jag känner spänningen stiga inombords. 
 
JAG SER ETT MONSTER, DET FÖRFÖLJER MIG!! 
 
 HJÄLP MATTE, HJÄLP!!! 
 
 
 
 
 
 Men vart tog det vägen??  HAHA skrattar Tok åt mig. jag fnyser åt honom,  Hä, jag blev inte alls rädd.  Men vart tog det vägen, jag gick tillbaka på darriga ben.  GULP!  Jag måste, annars fattar ju Tok att jag är rädd.  Jag kikar lite bland gräset. 
 
Nää inget där. 
Vi smyger vidare tillsammans, känns skönt att ha Tok vid min sida. Men det skulle jag ju aldrig erkänna för honom. 
 
 
 
 
 
 näää,  vi hittade inte monster någonstans ikväll.  Nä nu ropar matte på oss.  Vi pratar lite innan vi springer till matte. Tok frågade varför jag blev rädd för??  MÄ VADÅ??? JAG!! RÄDD???  Nähää, vi lekte ju bara, jag är inte rädd för någonting.  
 
 
 
Nu ropar matte igen, bäst att sticka. 
Hej hopp gummisnopp på er.  FNISS FNISS 😇 

Kommentarer:

1 mormor:

Oh vad ni har mycket för er i skogen. Nosade du inte fram nåra svampar i dag? Fast man kan ju inte jobba jämt utan ibland måste det lekas..Kramar och godnatt

2 Annette:

Oh vilken härlig promenad ni haft...Ni är bara för gulliga...och vilken fantastisk skrivarmatte du har.
Kramenmjamen på er
Kurris o matte

3 Anonym:

Trevligt att göra er bekantskap. Ni verkar ha spännande saker för er. Kramar

4 Ingrid Bergström:

Trevligt att göra er bekantskap. Ni verkar ha spännande saker för er. Kramar

5 mangidaluz:

vad bra blogg älskar hur du tar bilderna

Kommentera här: