Hönstjuvar mitt i natten 😞

2 små hönor är borta i mörkret  😢
 
Ett monster har nog tagit 2 höns ikväll, här ska ni få höra om monsterjakten som varit inatt 😳
 
Kom nu ropar matte till mig o Arrax,  dags att stänga om 
Hönsen . Det gör vi varje kväll,  matte har förklarat för mig
Att vi måste alltid stänga om natten, annars kan det komma 
Monster och äta upp våra höns. 
Så här rädd är matte för monster, så fatta hur läskigt det ÄR 😨
 
När Vi kom ut för att stänga så räknar vi alltid hönsen innan vi stänger. 10 , 11 , 12 ,13 , .....  VART ÄR NR 14 OCH 15 ????? 😰😱
HJÄÄÄLP, monstren har varit här,  GULP 😳 jag darrar så pälsen nästan ramlar av mig, Fyyyy va läskigt. 
 
Matte börjar ropa efter hönorna,  hon ropar PIIIPPPPISARNA, !!!!
Men inga pippisar kommer,  fyy så ledsen jag blir 😢
Är dom uppäten tro???
Kanske är en pippis som Arrax äter på???😱
 
TÄNK OM DET ÄR ARRAX SOM ÄR MONSTRET,  
MATTE, HJÄÄÄÄLP. ARRAX ÄTER HÖNSEN,  ropar jag. 
Näää säger matte och kollar vad Arrax äter på,  Ett ben,  ett ben från 
En älg säger hon. Phuuu, jag drar en suck av lättnad 😌
 
Sök säger matte åt mig,  Gulp tänker jag, inte vågar jag spåra monstret,  Kom Sendo ropar Arrax och springer mot skogen. 
SHIIIIT   Vad ska jag göra????
Jag kan ju inte visa att jag egentligen är fullkomligt skräckslagen 😱
Jag sväljer och börjar springa efter Arrax, matte följer också med, hon har hämtat ficklampa för att lysa i mörkret. 
 
 
Arrax fattar ju inte vad ett monster är,  så han springer ju bara och leker i skogen.  Han fattar ju noll som vanligt. 
Nåja,  jag skärper mig och börjar spåra efter pippisarna. 
 
 
Jag lucktar både här och där 
 
 
Men inga pippisar 😭
 
Nää vi måste gå in nu säger matte,  vi hittar dom inte i mörkret. 
Vi får leta imorgon igen .
Matte ska åka till jobbet, så jag och Arrax får vara själva en stund tills husse kommer hem. 
 
Matte åker och husse kom hem, sååå skönt att husse är hemma,  det är ju lite läskigt att vara själv hemma. 
Visst,  Arrax är hemma men huuur tryggt är det att vara med den fjanten? ??
 Husse säger att han också ska leta höns när han kom hem,  
Suck  , Nuu är det ju mitt i natten ju 😳
 
Men Arrax tjoar,  TJOHOOO vi får gå ut igen skriker han och flyger ut genom dörren. 
 
Det är ju så mörkt att jag bara ser ögonen på Arrax. 
Husse går också och ropar o letar efter hönsen. 
Men jag är faktiskt trött nu, så jag sätter mig på bron och väntar på att få gå in igen.  Man ska ju faktiskt sova på natten. 
 
Men så hör jag husse skratta av glädje , han har hittat en av hönorna 😁😁  ÅÅååå va glad jag och husse är. 
Den hade inte blivit tagen av monstret.  Phuuuu
 
 
Tyvärr hittade vi inte den andra,  men vi bär in hönan till hönshuset, till sina kompisar.  Ååå va glad den blev 😀
 
 
Nää nu måste jag sova,  ni får höra imorgon om vi hittar den andra. 
God natt på er .

Kommentarer:

1 BumbiMyran :

HmfotobevisetattduärmonstretMalin

2 Annette Eriksson:

Oh vad din matte är duktig att skriva på ett härligt sätt. krama henne från mig...

Kommentera här: